Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stillads foran butik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har brug få rådgivning om en mulig sag.

Jeg har en butik i centrum af Kbh. Min husleje er ret dyr, da jeg har facade på et torv i stueplan, så placeringen er i top.

I perioden Marts og indtil Dec. har ejendommen renoveret facadevinduerne i bygningen. Ikke mine vinduer, men alle fra 1. sal og op. De har haft sendt brev ud og "advaret" om renoveringen og de har lavet bannere med butiksnavn, på deres regning.

Det er ingen hemmelighed for butiksejere, at 2009 ikk har været et godt år. Vi kan give krisen skylden, men i min sag, har et stillads, som har gemt min facade, bestemt ikke hjulpet.  Det kan ses på omsætningen, sammenlignet med 2008 ( dog kan krisen også have skylden ), men igen....et stillads som har gemt min facade af vejen, hjælper ikk ydeligere.

Hvad siger loven i en sag som denne?

Jeg ser frem til jeres svar. På forhånd tak.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan eventuelt tage et kik på §§ 27 - 28 i Erhvervslejeloven.

Umiddelbart vil jeg mene, at du har en dårlig sag, hvis du vil søge erstatning. Dansk erstatningsret  bygger i vid udstrækning på at tabet skal kunne gøres op. Det vil nærmest være u muligt i dit tilfælde at kunne henføre et tab specifikt til "facaden", da krise mv. også kan have spillet ind.

Henrik

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)