Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Maks rykkergebyr

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 24. Nov 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er 100kr. men er det inkl. moms?

Jeg står og skal skrive en rykkerskrivelse til en kunde som har fået et projekt opdelt i 3 faser med hver sin faktura. Må jeg kræve 100kr. pr rykkerskrivelse (altså 3*100kr) og skal jeg skrive 80kr. eller 100kr. på faktura uden moms?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:09
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke moms på rykkergebyr. Så det er 100 kr.

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:27

Michael Ørtoft:
Må jeg kræve 100kr. pr rykkerskrivelse

Ups missede at der faktisk var 2 spørgsmål. Du samler alle 3 udestående faktura på en rykker og opkræver 100 kr. i rykkergebyr.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:19

Henrik Krogh:

Der er ikke moms på rykkergebyr. Så det er 100 kr.

Jeg er lidt nysgerrig, da jeg kan se at visse hostingfirmaer opkræver 250 kroner per rykker.

"Ved manglende betaling forbeholder hostingselskabet sig retten til at suspendere eventuelle ydelser samt at udstede op til tre rykkere med gebyr. For erhvervskunder vil der blive pålagt 250 kr. i gebyr pr. rykker. Der forbeholdes endvidere ret til at påregne 3 % rente på det skyldige beløb pr. påbegyndte måned."

De siger at den er vendt med deres advokat og skulle holde vand.

Jeg har aldrig fået en rykker fra dem, men er da oprigtig interesseret i om det er muligt at hæve rykkergebyret på den måde? Kan det ikke være at det max på 100,- kun gælder private?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tommy:
Kan det ikke være at det max på 100,- kun gælder private?

Hej Tommy.

Nu gik mit svar specifikt på spørgsmålet i denne tråd, men det er korrekt at reglerne om et maksimum på 100 kr. kun gælder i forhold til private. Mellem 2 erhvervsdrivende kan gebyret godt være højere. Det er derfor altid en god ide at være opmærksom på handelsbetingelserne.

Henrik

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)