|
Jeg må desværre indrømme, at jeg pt. arbejder et sted inden for det offentlige, som også var/er røget i den fælde for en hel del år siden. Vi har pt. 2 år tilbage på kontrakten, men det vil alligevel på nuværende tidspunkt koste os 300.000 kr. at komme ud af kontrakten. Nu har jeg d.d. modtaget brev fra Copydata, som har overtaget samtlige Printgruppen og Miljøgruppens kunder, for så vidt andgår serviceabonnementerne/servicering på kopimaskiner og printere. Er der nogle, som kender til Copydata. Jeg har prøvet at søge lidt via Google, men det gav ikke noget brugbart resultat. Er Copydata i samme skuffe som Printgruppen og Miljøgruppen? Jeg er meget interesseret i jeres svar, da jeg er bange for, at vi skal ryge i fælden (en gang til). Mvh. Linda |
Tillad mig at udlåne en skæppe af min sunde skepsis.
Lad os antage, at Copydata er et firma af samme skuffe. Hvilke fordel vil de så have. De overtager nogle lukrative kontrakter. De åbner mulighed for at svare: "Det brev har vi ikke kendskab til" når deres ofre henviser til tidligere klager. De åbner mulighed for, at nogle af ofrene tror, at de er i bedre hænder nu.
Lad os antage, at Copydata ikke er et firma af samme skuffe, men et retskaffent, nyt firma. Hvad er deres fordel ved at overtage masser af utilfredse kunder, som man kun kan tjene på ved at fastholde uretfærdige kontrakter? - Der er ikke rigtig nogen fordel, med mindre der er tale om en Robin Hood-manøvre, der har til formål at bruge en masse penge på at redde nogle ofre ud af deres dårlige kontrakter.
Hvilken af de to muligheder forekommer mest sandsynlig?
Mit gæt er, at Copydata ikke blot er et firma af samme skuffe, men et firma med samme ejerkreds - jeg hverken kan eller vil dokumentere dette, men det er for mig at se den mest sandsynlige konklusion på ovenstående uvidenskabelige analyse.
mvh Hans
Bliv gratis medlem
Man må sige, at der kommer nogle synspunter og debatter frem på dette forum.