Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Printgruppen/Miljøgruppen... Copydata?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Greve
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan se, at der i januar/februar har været indlæg omkring Printgruppen.

Jeg må desværre indrømme, at jeg pt. arbejder et sted inden for det offentlige, som også var/er røget i den fælde for en hel del år siden. Vi har pt. 2 år tilbage på kontrakten, men det vil alligevel på nuværende tidspunkt koste os 300.000 kr. at komme ud af kontrakten.

Nu har jeg d.d. modtaget brev fra Copydata, som har overtaget samtlige Printgruppen og Miljøgruppens kunder, for så vidt andgår serviceabonnementerne/servicering på kopimaskiner og printere.

Er der nogle, som kender til Copydata. Jeg har prøvet at søge lidt via Google, men det gav ikke noget brugbart resultat. Er Copydata i samme skuffe som Printgruppen og Miljøgruppen?

Jeg er meget interesseret i jeres svar, da jeg er bange for, at vi skal ryge i fælden (en gang til).

Mvh.

Linda

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:31
Tillad mig at udlåne en skæppe af min sunde skepsis.

Lad os antage, at Copydata er et firma af samme skuffe. Hvilke fordel vil de så have. De overtager nogle lukrative kontrakter. De åbner mulighed for at svare: "Det brev har vi ikke kendskab til" når deres ofre henviser til tidligere klager. De åbner mulighed for, at nogle af ofrene tror, at de er i bedre hænder nu.

Lad os antage, at Copydata ikke er et firma af samme skuffe, men et retskaffent, nyt firma. Hvad er deres fordel ved at overtage masser af utilfredse kunder, som man kun kan tjene på ved at fastholde uretfærdige kontrakter? - Der er ikke rigtig nogen fordel, med mindre der er tale om en Robin Hood-manøvre, der har til formål at bruge en masse penge på at redde nogle ofre ud af deres dårlige kontrakter.

Hvilken af de to muligheder forekommer mest sandsynlig?

Mit gæt er, at Copydata ikke blot er et firma af samme skuffe, men et firma med samme ejerkreds - jeg hverken kan eller vil dokumentere dette, men det er for mig at se den mest sandsynlige konklusion på ovenstående uvidenskabelige analyse.

mvh Hans

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 11:53
Til Linda.

Service på printere kender vi til. Her er ingen kontrakter, men jeg møder selv op med min servicevogn, hvis der skal ydes hjælp og få dage efter har kunden et tilbud og efterfølgende en printer med værkstedsgaranti.

Jeg ville selv ryste i bukserne, hvis jeg skulle bindes på langt sigt. Det er meget bedre at kunne vælge sin forretningspartner fra gang til gang. Pludselig har man ikke printeren mere eller den er sat ned i kælderen. Livet er besværligt nok med dagligt skiftende ydre omstændigheder. Skriftlige aftaler er som regel gode nok – til at begynde med.
Da dette imidlertid ikke er til megen hjælp, kunne jeg i stedet anbefale at kigge på min hjemmeside vedrørende service på printere.

Hilsen, Bent, A&B

Tilmeldt 13. Nov 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:17
Kære Linda,

jeg vedlægger nedenstående svar sendt til Hans Kjer til din information.  Jeg kan udfra de ting der er sket i branchen godt

forstå din bekymring - men vil foreslå at du kontakter Kenneth Giese fra Copydata - som gerne briefer dig og også gerne

går konditionerne i dine service aftaler igennem.  Jeg skal for god ordens skyld nævne at jeg ikke har set disse.

venlig hilsen

Kenneth Bergstrøm

Bestyrelsesformand Copydata.

Kære Hans Kjer,

Jeg er af direktionen i Copydata blevet gjort opmærksom på dine reflektioner
på vores køb af service portetføljen fra Printgruppen og Miljøgruppen.

Copydata, er en såvel solid som seriøs virksomhed, der har eksisteret siden 1997.
Vi har egen service afdeling og samarbejde med NRG på hardware siden. 

Dog jeg som mangeårig bestyrelsesformand for Copydata udemærket er bekendt med
de brådne kar i branchen - vil jeg henstille til at du undersøger formalia
vedr. Copydata før du udtaler dig som du gør.

Copydata og Print og Miljøgruppen og persongalleriet har intet med hinanden at gøre,
hverken på den ene eller anden måde og selve købet af service porteføljen er foregået
som et normalt køb mellem uafhængige selskaber.

Jeg kan oplyse at de fordele der er for Copydata på service selvsagt alene handler om
at vi kan gøre brug af vores egen service organisation og som sådant kan tilbyde
kunderne mere dedikeret og kvalitativ service.  De service kontrakter der er indgået,
kan vi intet andet gøre ved end at servicere dem i henhold til indgåede aftaler.  
Det eneste "såkaldt lukrative" som du kalder det består alene i det faktum at vi
kan gøre bedre brug og optimere vores egen skare af ser vice teknikere. Og nej, der er
ej heller noget Robin Hood over det her men et enkelt initiativ fra Copydatas vedkommende,
som seriøst og professionelt firma, på at vokse vores forretning og muliggøre eventuelle
stordrifts fordele.

Summa summarum - før du begynder dine spekulationer og sætter spekulationer igang
hos 3 part - så undersøg dine påstande.

Jeg forventer at du, forhåbentlig professionel som du er, dementerer specielt den sidste
nedenstående pasus, da den på ingen måde afspejler virkeligheden.

En kopi af ovenstående svar er iøvrigt sendt til "Linda".

På forhånd tak.

venlig hilsen

Kenneth Bergstrøm
Bestyrelsesformand Copydata

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:42
Dato: 13-11-2006 10:16:41 Forfatter: copydata

Jeg forventer at du, forhåbentlig professionel som du er, dementerer specielt den sidste
nedenstående pasus, da den på ingen måde afspejler virkeligheden.

Som det fremgår ovenfor, har jeg modtaget en venlig mail fra Copydata, hvori de beder mig dementere, at der er personsammenfald i ejerkredsen i de to selskaber.

Jeg skriver i mit indlæg, at jeg hverken kan eller vil dokkumentere mine spekulationer. Mine spekulationer tog udgangspunkt i, hvilke fordele, jeg kunne se, der ville være ved at overtage et skandaleramt firma. Copydata fremhæver en tredie fordel, som jeg ikke havde tænkt på. Jeg er ikke komptent til at efterprøve, om denne fordel er reel eller ej, og det interesserer mig heller ikke.

Når man overtager et skandaleramt selskab, må man forvente at blive mødt med skepsis. Mit indlæg er udtryk for denne skepsis - jeg giver udtrykkeligt ikke indtryk af at have undersøgt det nærmere, men opfordrer netop til, at man undersøger sagen grundigt. Det er i min optik jeres egen opgave at tilbagevise denne skepsis - det har I nu gjort, hvad I kan for, hvilket jeg tager hatten af for.

Jeg er derfor ikke i stand til at dementere noget, og føler mig faktisk heller ikke foranlediget til at beklage. Men jeg håber, at jeres overtagelse vil betyde, bedre gennemsigtighed i kontrakterne og mindre spild af mine skattepenge i fremtiden.

mvh Hans

Fra Greve
Tilmeldt 7. Sep 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:36
 Man må sige, at der kommer nogle synspunter og debatter frem på dette forum.

Vores skepsis og CopyDatas egen forklaring sætter virkelig tingene i perspektiv.

Jeg takker for jeres synspunkter, og er nu meget mere afklaret med, hvor vi står 

- man kan jo ikke undgå at have fået en hvis portion skepsis og erfaring efter at have været i kløerne på Print- og Miljøgruppen

Med venlig hilsen

Linda

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)