Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefonsystem søges

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Langt om længe fik jeg en pris ud af Consorte... de skulle have 6000 i oprettelse og 7200 om året - med andre ord 13.200,- kr. for et år. Det er jo fuldstændig grotesk pris, især når man er vant til at betale under 1000,- kr. om året for næsten den samme service hos TDC.

Nå - men det lyder ikke som om, at der er nogen af jer der kender en rimelig løsning til en god pris, så det ender jo nok med at vi hyrer en folkeskoleelev til at sætte en PC op med Asterisk i stedet.

Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Hej Lasse,

Vi kan tilbyde løsningen  for:

Oprettelse: kr. 500,-
Pris pr. måned: kr. 800,- + samtaleforbrug ved viderestillinger.

Priserne er ekskl. moms.

Vores pris bliver således samlet set 10.100 for det første år.

Du nævner at du kan få samme løsning hos TDC for en tusse - jeg kender ikke til at de har den
løsning du leder efter til en så billig pris, men hvis det er tilfældet er det bare om at springe på :-).

 

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person
I al min uvidenhed om telefonsystemer generelt, så forstår jeg ikke hvorfor det skal være så dyrt. For 10 år siden købte jeg et SoundBlaster lydkort, der var det særlige ved, at det også havde et telefonstik. Der fulgte et program med hvor man netop kunne henstille et opkald til en anden computer på netværket (der også havde det lydkort installeret), man kunne lave tastemenuer til folk der ringede ind, telefonsvarer osv osv. Jeg havde selv meget sjov med at sætte den til mine forældres telefon, og når folk ringede havde jeg lavet en helt umulig (og lidt sjov) tastselv-menu som folk skulle kæmpe sig igennem..-og dether lydkort kostede vist 200.- kr. 

Anyway, pointen er, at der da imellemtiden må være opfundet noget smart med en server der tager telefonen og så er ens telefoner koblet på - og på den måde tror jeg du vil kunne få en hyperfleksibel løsning til næsten ingen penge. 

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 05:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Asterisk (software) har været på banen i lang tid... den er godt nok til voip men en Sipura spa-3000 kan fixe det problem :)

Og det som du "david.c" beskriver kan man osse med et alm. 56k modem...


Og til Lasse... du bliver glad for Asterisk :)

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Til Thomas: Alt for dyrt, desværre. Divider prisen med en faktor 10, så er vi til at snakke med.

Til David: Sound Blaster kort er ikke gode nok til et ordnetligt telefonsystem, men der findes i dag et alternativ: IP telefoni. Man kan få en hel telefoncentral gratis i form af software, hvis alt kan håndteres som IP telefoni. De eneste omkostninger er hardware og edb teknikerens løn, samt en telefonkonto, der kan fås billigt hos http://www.goip.dk/ eller http://www.redspot.dk/

Man kan selvflg. også investere 150-250 kr. for ISDN kort eller lign., og så få en endnu mere avanceret løsning, men IP telefoni er rigeligt i vores tilfælde, da vi har en kanon stabil og hurtig internet opkobling, og i forvejen kører SIP ip-telefoni uden problemer af nogen art.

Jeg vil her gerne give en forretningside til iværksættere:


  • Køb 2 styk PC'ere à 3.000 kr (2 fordi hvis den ene går i stykker så kører man videre på den anden)


  •    
  • Få dem placeret i et hostingcenter


  •    
  • Installer Linux og Asterisk på denne, begge dele er gratis


  •    
  • Sælg den løsning, jeg har beskrevet, for 5.000 om året til 100-1000 kunder (det er åbenbart under halv pris i forhold til markedsprisen). Alle 100-1000 kunder burde kunne køre problemfrit uden at der skal købes mere hardware)


  •    
  • Du har hermed en omsætning på 0,5-5 mio. kr. om året med under 50.000 kr. om året i driftsudgifter, og stort set intet tidsforbrug på driften. Så er det bare med at poste penge i markedsføring og salg...




Til Ken: Nej, asterisk virker fint med både POTS, ISDN, IP telefoni og andet, og hardware kort til at køre ISDN er enormt billige.

Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse

Prøv kigge på easypabx.com eller aizo.dk, det er det samme..

Det kører fortrinligt...

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
aizo.dk ser straks mere interessant ud - nu er vi så godt nok helt nede på nul kroner for den samme ydelse... og det fremgår ikke af hjemmesiden hvorfor de gør det gratis - har du nogen ide?
Fra Nørrebro
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Den gratis version er der hvor de tester nye ting på, mens den version der koster penge, er hvor de gennemprøvet ting er.

Lidt ligesom fedora er for redhat

Med venlig hilsen / Kind Regards

Tue Topholm - Luksusdyret.dk

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse

nu har jeg lige set dit problem

og jeg har været rundt og kigge og jeg har fået en side du muligvis skullle kigge lidt på 

et lille firma med små priser.

maxtel.dk

Tilmeldt 19. Jul 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jepp. det '' billigt
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)