Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HTML mails - hvordan??

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske er jeg bare for mærkelig, men jeg er jo altså så typen der specifikt sætter Outlook op til IKKE at vise HTML i mails under nogen som helst omstændigheder. HTML hører ganske enkelt bare ikke hjemme i en email, og så er den ikke længere. Det irriterer mig faktisk når folk sender HTMLmails. Ønsker du at irritere potentielle og eksisterende kunder? ;)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:12
Dato: 23-10-2006 15:48:41
Forfatter: Idenion
Måske er jeg bare for mærkelig, men jeg er jo altså så typen der specifikt sætter Outlook op til IKKE at vise HTML i mails under nogen som helst omstændigheder. HTML hører ganske enkelt bare ikke hjemme i en email, og så er den ikke længere. Det irriterer mig faktisk når folk sender HTMLmails. Ønsker du at irritere potentielle og eksisterende kunder? ;)

Vores erfaring med HTML vs. tekst er, at HTML giver langt bedre responsrater og opmærksomhed. Der er uden tvivl nogen derude, der ikke gider se HTML-versionen, men til dem sender man jo bare en pæn tekst-version automatisk genereret ud fra HTML-versionen. :)

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 16:26
Det er der så ikke ret mange der tænker på at gøre, David. Skulle jeg hilse at sige.. :)

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:31
@ David

Det er også min overbevisning at ens budskab må blive modtaget meget bedre ved at gøre mailen mere appellerende rent grafisk. Jeg har lige et par spørgsmål jeg håber du vil hjælpe mig med:

1) Hvordan laver I Jeres html mails??

2) Hvordan laver I de automatisk generede tekst versioner til dem der ikke vil modtage HTML versionen?? Og er det noget man skal vide i forvejen eller er der en måde at "opdage" hvem der ikke vil modtage html mails??

Jeg håber du kan hjælpe mig )

Hilsen Morten

- a newbie trying to improve

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:31
Dato: 25-10-2006 11:31:19
Forfatter: WideEyes - Virtual Tours

1) Hvordan laver I Jeres html mails??

Vi laver skabeloner, der indeholder information om hvilke typer sektioner et nyhedsbrev kan opbygges af. Det kan være Overskrift, Overskrift og tekst, Overskrift, tekst og billede, Billede osv. Som bruger opbygger du dit nyhedsbrev af sektioner af ovenstående typer i en smart editor, som vi har udviklet. Du ser altså reelt aldrig den HTML, der genereres, og dermed har vi meget kontrol over hvordan det endelige resultat bliver i e-mail-klienten.

2) Hvordan laver I de automatisk generede tekst versioner til dem der ikke vil modtage HTML versionen?? Og er det noget man skal vide i forvejen eller er der en måde at ''opdage'' hvem der ikke vil modtage html mails??

Vi gør brug af browseren Lynx, der er skrap til at omforme HTML til tekst, da den normalt bruges på maskiner uden grafisk brugerflade. Når nyhedsbrevet er færdigt smides resultatet ganske enkelt igennem Lynx og behandles til sidst en smule af et script, der bl.a. ændrer en smule på overskrifter m.v.
Som afsender behøver du ikke vide om dine modtagere foretrækker tekst eller HTML - det vælger de selv i deres e-mail-klient.
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:17
Hej David

Det du skriver om nu omhandler jo nyhedsbreve. Er det muligt at overføre det til almindelige mails som man jo sender enkeltvis??

Jeg har ikke meget forstand på teknik, men det optimale ville være hvis man kunne lave det som en integration i Outlook og have nogle skabeloner liggende som "signatur" og indsætte dem efter behov som fx. salgsmail, supportmail, generel mail etc. Er det muligt??

Med venlig hilsen

Morten Andersen

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:19
Jeg ville anbefale, at du sender HTML mails ud fra hjemmesiden.

Jeg har f.eks. et nyhedsbrev modul til Site-editor, som gør det muligt at udsende HTML nyhedsbreve med billeder, der kan klikkes store inde fra Outlook. Man vælger simpelthen een af sine eksisterende offentlige eller ikke offentlige sider fra en liste og trykker på en knap.

Mvh,

Christian

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)