Hej Her er nok et tåbeligt spørgsmål, men bær over med mig, min tekniske indsigt er meget begrænset. Jeg er ved at få lavet ny hjemmeside. I samme forbindelse skal hele min grafiske / visuelle identitet opdateres. Det betyder bl.a. at jeg vil have et standard layout i de mails jeg sender ud. Mit produkt er af visuel karakter så jeg er fuldt bevidst om hvordan simple visuelle hjælpemidler kan være med til at formidle et budskab. Jeg vil derfor gerne til at sende html mails, men hvordan laver jeg dem?? Kan jeg bare lave et standard design i Dreamweaver som jeg kan integrere i outlook?? Og i så fald hvordan?? Er der også nogle tommelfingerregler mht. størrelse?? Fx. max 700 pixel bred etc.?? alle andre gode råd modtages også med kyshånd Hilsen Morten - a newbie trying to improve |
HTML mails - hvordan??
Der er sikkert smartere metoder, men denne er vel en god start? |
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Du kan istedet (hvis du har programmet) lave en HTML mail i Outlook Express (her er source edit mulig), hvorefter du importerer denne mail til Outlook og kan sende ud derfra - uden at der ændres i koden. Mht. størrelse, så vil jeg ikke gå over ca. 660 pixels i bredde - det svarer til hvad der kan være på et A4 når du printer ud (den eksakte bredde kan jeg ikke huske, men det søg evt. på Google) |
Hej, Jeg kan ikke anbefale Outlook. Du har brug for et værktøj som kan maile een mail af ad gangen og det står Outlook af. Så du skal have en bulk e-mailværktøj og Mach 5 Mailer er et godt bud. Den har en fin funktionalitet til at importere en HTML-side. Den kan du passende placere på dit website. Send en PM såfremt du har brug for hjælp. |
Hej Morten, Jeg kan anbefale Micromax (http://www.micromax.dk) - du kan se eksempler på deres firmamails på deres hjemmeside. De er selvfølgelig også medlem af iBarter :D |
html-mails er dog ikke så simple. Mange email-programmer viser ikke billeder fra mails for at værne om din sikkerhed. Derudover håndteres html-mails vidt forskelligt afhængigt af mailprogram og webmail ikke mindst. Du skal teste igennem, hvis du selv vil kaste dig ud i det. Selve teknikken med at smide en html mail er ikke så kompliceret (kig på eksperten.dk), men der er meget at tage højde for. Jeg ved, at nogle af folkene bag http://www.ebrev.info/ har været aktive på amino engang. Men de ved i hvert fald hvad de snakker om. Deres priser kender jeg ikke til, jeg benytter dem ikke selv og nej - jeg får ikke provision. Kender dem ikke engang. Men måske er det værd at tage fat i dem og få en snak om det. |
Jeg syntes det er en yderst spændende debat der er gang i her, og er faktisk også selv meget interesseret i at lave HTML-mails.. Men jeg bruger Outlook, og ikke Outlook Express, så hvordan får jeg lavet en sådanna skabelon ?.. Jeg har selvsagt, fuldt styr på alt det der hedder HTML/CSS og designet som sådanne :).. Men det er lige tricket til at få dette ind i mailsne jeg mangler ? :).. |
Vi er skam stadig aktive engang imellem. :) Jeg kan ikke helt lure om spørger eftersøger en måde at gøre almindelige e-mails til kunder, partnere og venner mere interessante, eller om det er nyhedsbrev, der skal spices op? Er det personlige e-mails, så kan forslagene givet af andre udmærket bruges. En skabelon i Outlook lavet med almindelig HTML fungerer i langt de fleste tilfælde. Personligt foretrækker jeg dog at sende den slags e-mails som ren tekst, både for at mindske mængden af forstyrrende elementer og for praktisk talt af eliminere risikoen for at ryge i spamfiltre. Handler det om nyhedsbreve, er der dog intet, der slår HTML. Efter vores erfaring giver det ganske enkelt flere læsninger og mere respons på links, bannere m.v. Dog kan det være ret besværligt at få en pæn opsætning, der ser fornuftig ud i så mange e-mail-klienter som muligt, men det kan nu godt lade sig gøre. Den del har vi rodet rigtig meget med og efterhånden har vi ramt noget ret fornuftigt. Du er meget velkommen til at kontakte os hvis du har spørgsmål (vi rådgiver også gerne om nyhedsbreve generelt, ikke kun i forbindelse med eBrev). Du kan også blot oprette en gratis konto (www.ebrev.info) og se systemet an - du får endda 100 gratis frimærker så du kan prøve dig lidt frem. |
Hej alle Tak for de mange svar. Jeg troede egentligt det var meget mere simpelt end det bliver fremstillet herinde. Løsningen med Word virker ikke optimal hvis man ikke kan regne med at layouttet bliver gengivet korrekt. Jeg har ikke Outlook Express - kun outlook, så den går heller ikke. Mht. Micromax så stod jeg af da der stod at det koster 3000! Det er langt mere end jeg er villig til at investere. Princippet er ganske enkelt noget ala det surftown gør: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hej Morten, Tak for din mail. Ja. Vi kender til mange andre, som har gjort det. Bare vær opmærksom på, at den skal være kompatibel med OSCommerce version 2.2.1, som er den vi kører med. Andreas Surftown Support ![]() De har en skabelon som de benytter. Det er præcist det jeg leder efter. Selvfølgeligt med et andet design. Jeg håber på flere forslag da jeg endnu ikke synes jeg har fundet den optimale løsning. MEd venlig hilsen MOrten Andersen - a newbie trying to improve |
Det var dét jeg mente, med at det kan være tricky. Jeg har langt fra testet vores nyhedsbrev i så mange klienter og webmails som ebrev-drengene har, men har fundet ud af, at man med table-tags kommer udmærket ud af det med de mest gængse klienter (CSS og email er virkelig en udfordring. F.eks. fjerne Gmail (tror jeg nok det er) al CSS eller omformaterer den eller sådan noget. Meget, meget frustrerende. Håber, du finder en løsning. |