Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis gaver og regler?!?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Trine Lønfeldt:
Er der nogen regler for gratis gaver? Man må vel godt give gaver væk samt stille kritirier derfor, eller??

Hej Trine.

Der er også lige mht moms. Du kan ikke fratrække moms på de varer du giver væk (med mindre det er en reklamegave og dit firmanavn står på).

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:48

Helle - houseofkids.dk:
Jeg fik i sin tid e-handelsfonden's jurister til at undersøge reglerne

Jeg synes det er værd at notere sig at Forbrugerstyrelsen stiller spørgsmålstegn ved om der er tale om vildledende markedsføring, hvis der i forbindelse med en tillægsydelse gives udtryk for, at tillægsydelsen er “gratis”, selvom den reelt er betinget af køb af hovedydelsen.

@ Miriam, Momsproblemet løser du f.eks. ved at sætte prisen til 1 kr.

Henrik

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:56

Henrik Krogh:
Jeg synes det er værd at notere sig at Forbrugerstyrelsen stiller spørgsmålstegn ved om der er tale om vildledende markedsføring, hvis der i forbindelse med en tillægsydelse gives udtryk for, at tillægsydelsen er “gratis”, selvom den reelt er betinget af køb af hovedydelsen.

Det er noteret at de sætter spørgsmålstegn ved det! Jeg kan bare ikke komme på et ord som beskriver det lige så godt...

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 19:00

Henrik Krogh:

@ Miriam, Momsproblemet løser du f.eks. ved at sætte prisen til 1 kr.

Henrik

God ide ... og ingen krav om retur (som Helle en gang foreslog, så slipper man for at returnere portoen). Smile

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)