Til januar kommer der et nyt menupunkt på www.umas.dk
Punktet hedder Gratis gaver. Jeg vil skrive noget i denne retning:
Køber du varer for over 450 kr. og er du tilmeldt nyhedsbrevet kan du frit vælge en gratis gave
Vælg en gratis gave herunder og læg den i kurven sammen med dine andre varer
Du skal selv huske at lægge den valgfrie gave i kurven. Den eftersendes ikke
Har du lagt en gave i kurven uden at have bestilt varer for over 450 kr. og uden at være abonnent på nyhedsbrevet medsendes gaven naturligvis ikke Tilmeld dig her: Nyhedsbrev tilmelding
Du kan kun vælge en gratis gave pr. bestilling og max. en pr. uge
Returnerer du hele din bestilling, skal din valgfrie gave ligeledes returneres
Der er ingen reklamationsret på din gratis gave
Er der nogen regler for gratis gaver? Man må vel godt give gaver væk samt stille kritirier derfor, eller??
Det er helt ok at kræve tilmelding til nyhedsbrevet, men du kan ikke forhindre kunden i at afmelde nyhedsbrevet igen.
Du skal give garanti og reklamationsret selv om der er tale om en gratis gave. I dit tilfælde har jeg lidt svært ved at se at der er tale om en gratis gave. Det er nærmere en rabat.
Vi kører med samme model og jeg undersøgte grundigt reglerne inden jeg satte det i værk.
Du skal kalde gaven for en »tillægsydelse« i din tekst. Når du gør det kan du undgå både retur- og reklamationsret. Du er også i din fulde ret til at kræve gaven tilbage hvis kunden returnerer varerne.
Ja ved godt at folk kan melde fra igen, men det er ok...
Hvorfor er det ikke en gratis gave? Der kommer forskellige varer der koster 0 kr. som kunden kan vælge i mellem og lægge i kurven. Er det ikke en gratis gave?
Ellers tak vedr. dit svar... Hvor kan jeg læse om det du skriver med garanti og reklamationsret. Har du et link?
Dejligt at kunne inspirere Jeg har ikke noget link. Jeg fik i sin tid e-handelsfonden's jurister til at undersøge reglerne - og de vendte tilbage med ordet »tillægsydelse« for at jeg kunne undgå returret, reklamationsret og at gaven skulle leveres tilbage hvis varerne blev returneret.
Vi kører med samme model og jeg undersøgte grundigt reglerne inden jeg satte det i værk.
Du skal kalde gaven for en »tillægsydelse« i din tekst. Når du gør det kan du undgå både retur- og reklamationsret. Du er også i din fulde ret til at kræve gaven tilbage hvis kunden returnerer varerne.
Mange hilsener Helle
Hej Helle,
Vi det sige at hvis jeg ville gide de første 100 kunder, en tur i biffen, skal jeg bare kalde det for bio tillægsydelse, og i fremtiden vi vil gerne give dig en juletillægsydelse med din næste ordre?
Vi det sige at hvis jeg ville gide de første 100 kunder, en tur i biffen, skal jeg bare kalde det for bio tillægsydelse, og i fremtiden vi vil gerne give dig en juletillægsydelse med din næste ordre?
Mvh
Sebastian
Jeg vil tro at du kan navngive det hvad du vil - det handler blot om at ordet tillægsydelse bruges.