Hej Aminoer, Der er masser af folk herinde der er lige startet deres virksomheder eller er på vej til at starte, så der er masser af at lære og huske.......del jeres erfaring med nybegyndere. Hvad er den største fejl man kan begå som iværsætter? Hvorfor? Alt fra virksomhedsplan, økonomi, planlægning, passion, levering, indkøb, messer, web, målsætning, hvirdan man sparer tid og penge osv..... Del gerne fra din egen erfaring! Det kan være det kan hjælpe nogen at spare masser af tid og ikke mindst penge! :-) Er selv ret nybegynder og har lavet den fejl at har ansat en web designer til at lave "briksen" men helt uden detaljeret tidsplan. Dvs. var ikke helt præcis hvilke ting skal være færdige til specifiktid. Gik udfra at han er arbejdsom og gør det effektivt/hurtigt. Vi startede selvfølgelig med en tidsfrist men som det ofte sker er der mange detaljer der har gjort at fristen ikke blev overholdt. Det betyder at jeg har tabt rigtig mange penge mens det hele har stået på bl.a julesalg osv. Plus kan det ikke anbefales at ansætte en bekendt til at gøre det. Her er min meget dyr lektie: ingen bekendte som arbejdskraft + ALTID underskrevet kontrakt med konkret og detaljeret arbejdsplan /tidsfrist. mvh,Kristi
|
Jeg har også dummet mig et par gange og er adskille 100.000 kr. i lærepengene fattigere nu
Der er rigtigt meget at tænke på som nystartet , med en nye hjemmeside
Kan du forstår sproget webmaster siger , bruger masser teknisk ord , man bliver let forvirret og han lyder dygtige..
1 gang for 3 år siden
Få lavet en hjemmeside i flash er en dumhed , da siden der laves forsvandt fra google af skulle så have en ny hjemmeside.
2 gang
Fik så en der ville bygge et CMS system fra bunden af, lavet en kravliste , med som ny , glemmer man alle punkter , med siger da siden skal kunne søgeord optimeres , med der var ej unikke titler og en del begrænsninger i teksten , kunne kun skrive teksten nogle bestemte steder på siden
3 gang ,
Indbetalt 10.000 kr. hørte aldrig fra manden
4 gang
Fik lavet en siden , okay med kunne ikke selv opdatere systemet lave nye shows typer mv.
5 gang
Fik lavet en hjemmesiden der fungeret , med han lavet siden i standard wordpress og bookingformularen virket ikke, da den ikke kunne ses i alle browser, bookingformularen var lavet i flash
6 gang
Nuværende side fungere okay , med han der har lavet siden har ikke tid til at opdatere siden og finde en der kan opdatere en andens hjemmeside arbejde, er ikke ligefrem billigt og bare den tid det går for anden at finde udad , hvor og hvad ligger af koder , kan gå over den tid hvad en ny hjemmesiden koster i time rettelser , så finde en der har tid til at hjælpe , med den løbende opdatering af din hjemmeside , for vi er ej alle webmaster hajer.
Husk lav en kontrakt
Husk find en der kan hjælpe med den løbende opdatering af hjemmesiden
Husk at forstå kontrakten
Husk at lave en tidsfrist
Husk at lave en plan , hvad ønsker du?