Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordomme som iværksætter

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Bent,

Det lyder som en spændene ide, men det du omtaler er det ikke nærmest en folder fremfor en bog, eller harj eg misforstået noget?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:36
Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 22:50
Titlen kunne være: "Hva´ så! - moppedreng?" - Ja, hvad kan man forære en moppedreng andet end en "moppedreng" til bog. En brochure tæller ikke - omslaget kan laves af brædder på ½".

Så mangler vi bare indholdet...

Bent, A&B

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 23:58
Hov-hov Bent. Man skriver ikke "at mobbe" med p, når der er tale om drilleri eller chikane. Måske skulle vi hellere foreslå at bruge tiden til noget andet.

Man kan i stedet stykke en e-bog sammen om iværksætteri. Hver virksomhed kunne have 2 sider med div. fotos og deres oplevelser af denne livsform. Stilen bør tilpasses, så en journalist er nok den rette til at skrive den. Var det bedre, for at imødegå div. ukendskab og andre fordomme?

Bent, A&B

Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 00:03
Hej igen Bent,

Det lyder som en bedre idé med en e-bog, hvis man kan finde de rette personer/amino''er, og en journalist/tekstforfatter der er villig til at lægge lidt kræfter i det.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:14
Hej Hans

Dit link gav mig selvfølgelig liiiige anledning til også at komme med denne fordom, som jeg  ihvertfald har mødt: "Er du startet for dig selv ? Jamen hvem skal så passe børnene og huset" ? Sagt af vores postbud, som er en ældre herre, som helst så at ALLE kvinder blev hjemme i køkkenet.... Tja, nu har jeg jo sådan set også en mand, -og i disse tider, gør det jo ikke noget at han også ser børnehaven indefra og det tog ham da også kun 1 times tid at få startet støvsugeren (Ej, var det lige en fordom fra min side, - den trækker jeg selvfølgelig straks tilbage)

Men blandt ældre mennesker herude på landet er der klart en holdning (fordom) om at det er lidt "synd" for mine børn, at de har en mor, som arbejder SÅ meget....

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:22
Og jeg glemte helt Bent... Altså jeg ved godt at jeg træder totalt udenfor trådens emne, men jeg må altså sige det (og jeg starter altså ikke en selvstændig tråd om dig)

Jeg bliver i så godt humør, når jeg læser dine indlæg. Du skriver så underfundigt og humoristisk (ikke kun lige her). Du må være en sand fryd at have med til fester og hyggelige sammenkomster - og mon ikke dine ansatte og kunder sætter stor pris på dig og din humor...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:40
Dato: 17-10-2006 00:14:03 Forfatter: Christobel
Hej Hans

Dit link gav mig selvfølgelig liiiige anledning til også at komme med denne fordom, som jeg ihvertfald har mødt: ''Er du startet for dig selv ? Jamen hvem skal så passe børnene og huset'' ?

Jeg bragte nu ikke linket af feministiske årsager, men fordi netop den bog er noget af det bedste, der er skrevet om respektfuld kommunikation.

Mht. Janteloven, så har jeg som iværksætter kun mødt den én gang (i hvert fald kun én gang, som jeg har opdaget), og det var endda på 2. hånd. Én af mine gode venner (som bor langt væk) havde mødt én af mine noget fjernere bekendte (som bor tæt på), til en fest meget langt væk. De havde så opdaget, at de havde mig som fælles bekendt, hvorefter den lokale gut siger: "Jahh.... han er en dygtig mand..... meeeenn .... det ved han også godt selv."

Jeg kan kun trække lidt på smilebåndet af det, og det får mig ikke til at ændre strategi i forhold til mine lokale kunder. Hvis de har brug for en leverandør, som ikke selv ved, at han er dygtig, må de søge et andet sted.

mvh Hans

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)