Hej Magle!
Hosting er desværre et område, hvor der er flere dårlige udbydere end gode. Du skal gøre en rigtig god indsats for at fortælle andre om, hvordan din ydelse skiller sig ud.
En detalje i denne sammenhæng er, at du skriver "mb". Et lille m betyder milli, hvor et stort betyder mega. Et lille b betyder bit, og et stort betyder byte. Der er en faktor 8.388.608.000 til forskel. 1.000 mb er faktisk kun akkurat nok til at hoste ét tegn. Jeg er helt med på, hvad du mener, og det er alle andre også, men en faglig fejl er langt værre i markedsføringsøjemed, end en stavefejl er. Du risikerer, at folk, der kender noget til området, får et dårligt indtryk, og det er på sigt disse mennesker, der er rigtigt gode ambassadører.
Derudover tilbyder du FrontPage-udvidelser. Jeg arbejder indenfor området og ser ikke rigtigt nogle, der får etableret en ny løsning, og der stadig har dette behov. Derfor mener jeg faktisk ikke, at det bør stå som en primær ting. Det kan også sende et forkert signal. Skriv det i stedet under, hvad du også kan tilbyde, og tilføj så nogle nye og mere moderne features på listen. Skriv lidt om Ruby on Rails, Python (ikke just moderne, men stadig mere efterspurgt) og andet.
Tilbyd endvidere standardpakker, så man let kan installere en blog, et CMS eller meget andet (jeg kan ikke se dit websted, så du kan selvfølgelig allerede have gjort det). Jeg er ret sikker på, at det er en del af PLESK, men det er nok ikke alle, der ved det.
I stedet for fri trafik bør du også angive en grænse. Fri trafik er ikke et godt salgsparameter længere, fordi de fleste i deres forretningsbetingelser skriver, at det frie er underlagt restriktioner. Hvis du tilbyder helt fri trafik, så skriv det og gør kunderne opmærksom på, at du - modsat alle andre - faktisk giver folk det, du tilbyder. Jeg vil dog hellere have en grænse, som jeg kan hænge min udbyder op på, da jeg ved, at det på sigt aldrig er fri trafik. Hvis jeg får behov for at trække 500 GB en måned - er trafikken så virkelig fri?
Endelig er det min erfaring, at folk hellere vil have et produkt, der passer til deres behov, end et, der kan alt. Jeg tror derfor, at du med fordel kan dele op i to pakker, hvor du tilbyder henholdsvis Windows og UNIX-hosting. Det giver også et mere stabilt og driftsikkert miljø, hvis du isolerer de forskellige ting.
Desuden bør du skrive, hvor længe du opbevarer en daglig backup. Jeg havde for år tilbage en udbyder, der kun bevarede den i 3 dage. Så hvis der opstod en fejl fredag, så var backuppen altså væk igen, når personalet mødte mandag. Det var dybt useriøst, og det er ret væsentligt. Udnyt de dårlige erfaringer, som folk har, og skriv meget om, hvad du præcis leverer. De færreste ved, hvad de skal forvente, når det har med hosting at gøre.
Derudover ser det ud som om, at ud har et godt produkt. Dit produkt kunne for mig sagtens være interessant. I den sammenhæng ligger jeg stor vægt på, hvor hyppigt man kan regne med opdateringer. Nu har jeg godt nok min egen server, men flere danske udbydere har først lige opgraderet til ASP.NET 2.0, selvom det har været ude i lang tid. Det er i mine øjne dybt useriøst, så det er også noget, du skal tænke på.
Nu håber jeg, at det var værd at læse! Som Martin siger, så mener jeg ikke, at prisen er den afgørende. Jeg har et loft på 50-100 kunder pr. server, og så er det umuligt at operere med priser til 9 kr. pr. måned, medmindre jeg valgte elendig hardware og i øvrigt ikke skulle have løn. Jeg vil hellere betale mere for en vare, der er lidt bedre, men det afhænger naturligvis af din segmentering. Hvis du henvender dig til privatbrugere, så vil folk have det billigst muligt, men hvis du henvender dig til erhvervsdrivende, så kan du med god fornuft overbevise folk om, at tingene altså skal virke, og at det derfor koster lidt mere.
Jeg vil gerne hjælpe yderligere med pris, men det kræver som sagt, at du skriver, hvem du gerne vil henvende dig til.
|