Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man starte noget nyt eller købe noget eksisterende

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg vil starte et firma som der i forvejen eksisterer nogle af, er det så smartest og lave noget nyt fra bunden, eller købe noget der allerede køre.

Eks. hvis jeg vil starte en web shop der sælger lamper.

Det koster jo ikke så meget og få lavet en shop osv. det koster måske 25.000,- inkl et mindre vare lager, og så har man jo selv bestemt alt.

eller købe en shop for eks. 50.000,- med et lille vare lager, levarandør aftaler, goodwill, osv. og man er straks igang ...men med en anden persons ide. ( sortiment, web design, osv.)

Fætter

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:40

Jeg vil klart anbefale at købe noget eksisterende. En shop der har kørt 1-2 år har allerede mødt mange fødselsvanskeligheder, og dem slipper I så for at bøvle med.

Derudover ligger en shop bedre i Google, for det meste, hvis den har været online i 1-2 år. Desuden anbefaler Martin Thorborg også at købe noget eksisterende :)

Men kig forretningen grundigt igennem inden, og sørg for at der ikke står noget uheldigt om dem et sted på nettet.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:40

Hej

Det er et godt spørgsmål du stiller, og der er sikkert mange der gør sig de samme tanker.

Personligt ville jeg se på sortimentet. Er det lamper, så ville jeg tænke på om der er mulighed for at sælge flere lamper til de eksisterende kunder i den etablerede shop, og også vurdere om det er unikke lamper eller mainstream produkter.

Hvis jeg på den anden side selv havde designet lamper, som jeg var af den opfattelse af, at folk gerne ville købe, så ville jeg bygge det op fra bunden af. Det skal bl.a. ses i lyset af nyhedsværdien og mulighederne for at få opmærksomhed på ens pressemeddelelser.

Er det mere letomsættelige produkter, så ville jeg igen vurdere kundernes tilfredshed, hvilket kan måles i hvor mange gange de har købt, og hvilket også indikerer om man er prismæssigt konkurrencedygtig.

Kan man få de positive ting for 25K ekstra, så er det "billigt" i forhold til al den energi der skal bruges til at starte noget fra bunden af.

Men det er meget afhængigt af hvilke produkter der er tale om.

God vind.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:20

Har du en unikke ide ? Til at lancerer dit produkt , så er det bedste startet fra bunden., tror du på denne ide .?

Kan du købe en eksistere side og udvikle dine unikke ideer ?

Passer den ide du måske har ind i det goodwill som er omkring , dette konceptet ?

Har du ingen ideer er det lettest at købe en nuværende shop og bruge hans eller hendes ideer og goodwill.

Med det selvfølgelige svært at svare på helt præcist da dette er forskelligt for webshops til webshops

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:02

Tak for svarene !

Nu har jeg en ide om hvilken retning jeg skal.

Fætter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)