Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

om at tage betaling for salgsmøder

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 18
Fra  FINDES IKKE Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa, jeg er freelance webudvikler og er i kommet i den situation, at jeg synes jeg bruger lidt for mange ressourcer på lange salgsmøder som ikke fører til noget - ofte fordi kunden undervurderer prisniveauet for projekterne. Min forretning kører faktisk rigtigt fint, men jeg har ikke salgs-medarbejdere osv til at tage sig af salg og salgsmøder, og da jeg ikke har bil, så koster et enkelt møde mig ofte en hel dags - potentielt spildt - arbejde.

Det er der ikke noget nyt i, og jeg er sikker på, at mange i min branche kender til problemet. Men jeg har overvejet at tage timebetaling for indledende møder nu for derved forhåbentligt at skære de lidt mere "useriøse" kunder fra.

På den anden side ved jeg, at det vil skræmme mange - nok især de mindre - potentielle kunder væk.

Kunne godt tænke mig at høre, hvordan I griber sagerne an?

På forhånd tak :-)

Fra København S
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det at udforme et tilbud til en kunde skal ikke koste noget efter min mening.. Det du kan gøre er at klare den over telefon eller mail først og så give et prisniveau til kunden.

Skulle kunde have lyst til at gå videre og sige at de vil bruge dig, så kan du jo begynde at tage timeløn for de møder i så derefter holder! Men hvis du tager penge inden man ved om man vil vælge dig eller en anden, så tror jeg ikke mange vil bruge dig, men finde en anden da markedet er fyldgt med webudviklere..

Altid en ny ide!

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Problemet er kendt i denne branche.