Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jubii?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg håber I kan hjælpe med lidt input om Jubii.
Vi overvejer at købe en af deres 7 linkpakker. Den billigste ligger på ca. kr. 3.500 (for 5 søgeord), mens den dyreste ligger på ca. kr. 40.000 (for 30 søgeord) årligt. Med den dyreste linkpakke har vi fået at vide at der er ca. 571.000 søgninger om året, på vores udvalgte søgeord, og at vi kan få optil 40.000 clicks om året.
Jeg vil meget gerne hører om jeres erfaring med Jubii, kan det betale sig og hvilken linkpakke skal man vælge?

Bedste hilsner

Martin Sander
www.exprise.dk

Tilmeldt 20. May 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:58
Hej Martin,

Jeg vil til enhver tid anbefale dig at bruge Adwords. Her kan du ved at finde bedste søgeords kombinationer få klikpriser under 1 kr pr klik. Og du kan selv bestemme dit budget pr dag / pr måned / pr år.

Jeg kender ikke selv til udbyttet fra Jubii, men hvis du maksimalt kan få 40.000 klik for 40.000 kr - ja så kan man jo frygte at man kun får det halve antal klik og skal betale 2 kr pr klik.

Tilmeldt 11. Oct 06
Skrevet kl. 12:34
Hej Martin

Tak for dit svar.

Vi bruger også adwords, men overvejer alligevel at skabe lidt ekstra synlighed på Jubii...

/Martin
www.exprise.dk
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:03
I mit tidligere job forhandlede vi altid garantier på antal klik med Jubii, men det var i forbindelse med kampagner (links + bannere) og ikke deres linkpakker. Jeg synes dog alligevel man skal prøve at forhandle en klikgaranti, for der er mange parametre der har betydning for din CTR: placering, linktekst, fremhævet/ikke fremhævet osv.

Hvis du kan få en garanti for 40.000 clicks for 40.000 kr. og synes at det er en acceptabel pris, så go ahead! Ellers overvej at fordele budgettet over flere forskellige sites.

Der er jo også den mulighed at vælge pakken til 3.500 kr. og så prøve at få lokket ud af Jubii hvilke 5 ord du bør vælge for at få flest mulige søgninger.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 19:57
Jeg kan kun sige, at jeg fik en rigtig god behandling af Jubii, da jeg blev optaget hos dem. Jeg spurgte simpelthen hvor meget jeg skulle betale for at ligge på side 1, uden nødvendigvis at have 1. pladsen, da det jo ofte er den som koster kassen... De hjalp mig utroligt meget, så bare spørg dem.... Jeg har den billigste pakke.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 20:25
Hej Martin,

jeg synes du skal overveje hvem din målgruppe er. Jubiis brugere er meget unge mennesker og altså primært privatpersoner, så det afhænger af hvad dit produkt er.

Men som generel betragtning må jeg sige at efter min mening er Jubii en død sild....

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 21:29
Dato: 13-10-2006 20:25:04
Forfatter: Per H. Jørgensen
Hej Martin,

jeg synes du skal overveje hvem din målgruppe er. Jubiis brugere er meget unge mennesker og altså primært privatpersoner, så det afhænger af hvad dit produkt er.

Men som generel betragtning må jeg sige at efter min mening er Jubii en død sild....

Yep.. enig.
Jeg blev ringet op af en Jubii medarbejder igår som ville sælge mig nole søgeord (eller hvad det nu var) men jeg vinkede af hvorefter jeg sagde at brugte adwords med flere phrases som feks. dedicated server. Han sgde til mig at DET blev der søgt 34 gang om måneden på jubii o det kunne jeg få for (jeg tror 300 om måneden). Jeg takkede nej med at selvom jeg kørete min adwords kun i danmark så var der alligevel 1500 søgninger (ellere displays) af dedicated server på google.dk. Jeg mener de 2 tal siger vist lige hvor stor forskellen er.

Fra bagsværd
Tilmeldt 28. Mar 06
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 08:28
Det er altid en god ide at kunne måle effekten af den markedsføring du vælger. Hvis du mener dine kunder er at finde på jubii (og der er flere små og store virksomheder der ude der bruger jubii) så skal du investere i den link/søgeords pakke. Men sørg for at du kan måle effekten af dette markedsføringstiltag. Dette kan du evt. gøre ved hjælp af Google Analytics, i det program kan du sætte specifikke URL op der indeholder søgeord og kilde. Hvis du f.eks. vil måle hvor meget trafik du får ind via søgeordet "internet markdsføring" via jubii kunne dit link se ud som følgende: http://www.hjemmeside.dk/?utm_source=jubii&utm_medium=linkpakke&utm_term=internet%2Bmarkedsf%C3%B8ring&utm_content=textlink jeg ved godt at det ser voldsomt ud men det er ikke så svært. Men med denne løsning kan se præcist hvor mange der klikker på hvert enkelt søgeord. Det giver dig muligheden for at evaluere din investering efter 3 6 9 eller 12 måneder.
Tilmeldt 11. Oct 06
Skrevet kl. 13:46

Hej igen

Tak for de gode råd! Jeg er ikke 100% afklaret endnu, men har indtil videre fået en god service af Jubii - bl.a. statistikker på vores forskellige søgeord etc.

Giver det lige nogle flere tanker...

/Martin
www.exprise.dk

Fra Lemvig
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 16:26
I 1996 da jeg sad og skulle søge efter noget var det altid Jubii der blev brugt...
Men nu mener jeg man skal gå imod Google...

Folk havde altid Jubii som startside men nu har Google nok vundet den kamp...

Jeg mener ikke selv jeg har brugt Jubii siden de solgte auktionen...

Og som Per skriver tror jeg nok osse det mest er unge folk der bruger Jubii...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)