Hvis en virksomhed ikke overholder bestemmelserne i ovenståen lov, hvilken myndighed skal en evt. overtrådelse meldes til - Er det erhvervs og selskabsstyrelsen ?
Hvis en virksomhed ikke overholder bestemmelserne i ovenståen lov, hvilken myndighed skal en evt. overtrådelse meldes til - Er det erhvervs og selskabsstyrelsen ?
Det afhænger af hvilken paragraffer. Det er ikke alle spørgsmål som kan klares af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Eksempelvis dit navneproblem omkring Vejle Bryghus er ikke en sag for Erhvervs- og selskabsstyrelsen men en sag som du selv skal indbringe for domstolene....
Det var nu heller ikke i denne sammenhæng jeg spurgte. Det virker bare lidt som om, at vi har en række bestemmelser og love som der ikke rigtig er nogen der håndhæver.
Hvis jeg fx. ikke påfører mit CVR-nr. på en regning, så overholder jeg ikke momsloven, men jeg har fx. aldrig hørt en virksomhed få en påtale af Skat (Som vist har tilsyn)
Det samme synes jeg gør sig gældende med en række andre love
Hvis jeg fx. ikke påfører mit CVR-nr. på en regning, så overholder jeg ikke momsloven, men jeg har fx. aldrig hørt en virksomhed få en påtale af Skat (Som vist har tilsyn)
Det var nu også tiltænkt som et eksempel på et område som ikke var reguleret af E&S, men som reelt er en domstolssag. Derfor er svaret ikke som Lanther skrev Erhvervs-og Selskabsstyrelsen. Men mere et spørgsmål om "det afhænger" af hvad det drejer sig om....
Iøvrigt kan jeg fortælle dig, at i min tid hos SKAT var det dit eksempel med CVR-nr, på faktura noget momsfolkene gik op i.