Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online marketingsstrategi

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :
 Hej Alle Aminoer

 

Jeg har på det sidste prøvet at følge med i nogle af alle de tråde der er herinde. Min opmærksomhed er især faldet på online marketing, web side optimering, seo, google & Adwords. Det er stadig en jungle for mig, men I hjælper helt sikkert til at give en god indsigt i begreberne. 

 

Det første råd var at få en ny hjemmeside. Jeg har derfor købt et template som jeg er ved at rette til.

Men jeg føler at der skal mere til, for I herinde har fået mig til at indse at det er en relativ billig måde at skaffe nye kunder. Jeg har derfor overvejet følgende strategi som jeg gerne vil have lidt konstruktiv kritik af så jeg ved om jeg er på rette vej. Venligst hav i baghovedet at mine tekniske kompetencer er begrænset så jeg beklager hvis der er noget jeg har misforstået.

 


Jeg er netop begyndt at annoncere via Google Adwords. Effenkten er desværre manglende. Det populæreste søgeord - panorama (jeg laver panoramabilleder )  - har haft 2500 søgninger men kun 6 klik er gået videre til min hjemmeside.

Derfor overvejer jeg at oprette flere annoncer evt. under sub domæner så jeg får mere annoncetekst. Det et trods alt også bedre at konkurrere med sig selv end andre .o) (fx. ved at have annoncer under domænet panoramaeksperten og WideEyes og Virtuel Rundtur etc.)

 

2) SEO  

Jeg har læst at 2/3 dele kliks kommer fra søgemaskinerne og 1/3 del fra Adwords annoncerne. (Personligt er min erfaring jo også at kun 6 ud af 2500 søgninger har ført videre til mig.) derfor er det jo relevant at ligge godt placeret på søgemaskinerne.

 

For at optimere søgemaskineplaceringen har jeg overvejet følgende:

 A) Artikler:

Jeg har lige læst en tråd hvor en Amino har fået skrevet en del artikler hvor søgeordet ofte indgik. Dette vil jeg også gøre. Det skal både tjene som uddybende information til potentielle kunder og for at optimere placeringen på google.

 

 B) Links.

Jeg vil prøve at udbygge mit netværk så så mange som muligt linker til min hjemmeside.

 

 C) Sekundære domæner.

Mit firma hedder WideEyes og min web side er www.WideEyes.dk Men jeg ejer også domænerne www.panoramaeksperten.dk , www.panormaspecialisten.dk & www.drejrundt.dk Disse sider kan vel gøres tilgængelige - evt. til udgivelse af artikler. Og så samtidig bruges til at linke til min hovedside www.WideEyes.dk

Det kunne jo være ret fedt at have mere end 1 domæne på 1. side i googlesøgningerne )

 

3) Google Analytics

Jeg vil implementere google analytics for at kunne optimere indholdet hjemmesiden

 

4) Redigering fra tekstforfatter

Jeg overvejer at få noget hjælp til at optimere det tekstmæssige indhold af hjemmesiden for at sikre at budskabet går bedre igennem. 

 

Lyder ovenstående fornuftigt??

 

Og så lige et teknisk spørgsmål:

 

På nogle områder af min hjemmeside vil der være et link der hedder "Læs mere...." hvor kunderne har mulighed for at få uddybet visse punkter. Jeg overvejer at lave mit "læs mere" link til et pop up vindue hvor kunden har mulighed for at læse det uddbybende materiale. Men vil teksten i pop-up vinduet
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej WideEyes,

Umiddelbart ser din kommende strategi fornuftig ud. Det vil give dig lidt mere trafik med de punkter du selv nævner. Ydermere kan jeg nævne et par fif og "regler" som jeg har erfaring med virker. Desværre (heldigvis?) er der ikke nogen, der kender Googles adfærd 100%, så meget seo er baseret på kvalificerede gæt. Men here goes:

1. Older is better - jo længere tid din side ligger på nettet, des vigtigere vil google opfatte den.
2. Intet nyt er skidt nyt - sørg for at lave lidt forandringer på din side i ny og næ. Uden at kunne dokumentere dette, så er det min erfaring, at man kan "vænne" google til at indeksere din side oftere ved at have ændringer, eksempelvis i form af en nyhedsside.
3. First is all: Placer vigtigt content øverst i din kode.
4. Nice and neat - Sørg for at koden er læsbar. Prøv evt. selv at læse koden - du skal kunne se din sides bestanddele. Hvis det (som ældre versioner af Publisher eller endog Word) er en gang rod, så kan google heller ikke finde rundt i den.
5. Ord siger mere end 1000 billeder - Giv dine billeder alt-tags, så google ved, hvad dine billeder skal forestille.

Såfremt din popup er baseret på gængse standarder (et link med target, eksempelvis) og koden på popup''en ikke adskilder sig væsentligt fra dit øvrige (søgeoptimerede) indhold, så er der ingen problemer der. Google tænker ikke nærmere over om et link åbner i et nyt vindue eller forbliver på den side, som du kommer fra.

Jeg håber for dig, at du får success - dels med din virksomhed og dels med din SEO.

Vh
Peter


http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

 

Tak for dit svar og dine råd. Nogle af dem er lidt tekniske, men jeg må jo bare igang med at forbedre mine kompetencer i Dreamweaver )

 

Ha´ en pragtfuld nat )

 

Hilsen Morten

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 00:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-10-2006 23:46:45 Forfatter:WideEyes - Virtual Tours

1) Google Adwords

Jeg er netop begyndt at annoncere via Google Adwords. Effenkten er desværre manglende. Det populæreste søgeord - panorama (jeg laver panoramabilleder )  - har haft 2500 søgninger men kun 6 klik er gået videre til min hjemmeside.

Derfor overvejer jeg at oprette flere annoncer evt. under sub domæner så jeg får mere annoncetekst. Det et trods alt også bedre at konkurrere med sig selv end andre .o) (fx. ved at have annoncer under domænet panoramaeksperten og WideEyes og Virtuel Rundtur etc.)




Jeg er på vej ud af døren, så det bliver kort - og jeg vil nøjes med at kommentere ovenstående. Du kan uden tvivl optimere annoncen:
 

1) Forsøg dig frem med flere tekstannoncer til samme annonce (Google vælger automatisk den der performer bedst). Brug søgeordet/søgeordene i titlen.

2) Undersøg om folk, der søger på panorama, måske søger efter noget helt andet end dit produkt.

3) Ekskludér søgeord på baggrund af undersøgelsen nævnt i nummer 2. Søgeord, der kan være relevante at ekskludere, kan f.eks. være "vinduer" og "panoramavinduer" (ekskluder dem med typen "bred" - mere herom senere).

4) Prøv dig frem med mere specifikke søgeord, f.eks. "panorama billeder" (staves i et ord, men mange søger garanteret på det som to separate ord - anyway, det er bare et eksempel) og brug andre søgeordstyper:

Google har tre typer søgeord:

Fleksibelt (også kaldet bredt), sætning og eksakt.

Vælger du "fleksibelt" kommer din annonce frem selvom "panorama" indgår i længere, mere specifik søgestreng (den kommer ikke nødvendigvis frem, men det er en anden snak, omhandlende din annonces performance, dit budget m.m.).

"Sætning" er relevant, hvis du bruger flere ord, f.eks. det førnævnte: "panorama billeder". Bruger du eksemplet her, kommer din annonce kun frem, når der søges på "panorama billeder". Der kan være flere ord efter de to i søgestrengen, men hvis de står i den rækkefølge, kommer annoncen frem.

Vælger du "eksakt", kommer din annonce kun frem, når der søges på lige præcis dit eller dine søgeord (det siger næsten sig selv).

Med de mange visninger står din annonce garanteret til standardvisningen, "fleksibelt". Det er ikke særlig hensigtmæssigt (din annonce opnår en dårlig CTR, fordi søgningerne ofte foretages for at finde alt muligt andet end lige dit produkt).

Nå, jeg har tabt tråden. Det har været en lang dag og jeg er sulten og træt, så jeg vil smutte fra kontoret. Jeg samler op imorgen, hvor jeg slap, hvis ellers jeg har glemt noget (det har jeg garanteret). Imellemtiden vil jeg anbefale dig at søge efter Google Adwords vejledninger via Google. Det er en masse brugbare materiale derude. Mine annoncer performede også elendigt i starten. Rod og leg med det og læs de kloge ord, du kan finder rundt omkring på nettet, så bliver du hurtig en kyndig Adwords-annoncør.

Jeg kan i øvrigt anbefale Google''s Adwords Editor. Den gør det noget nemmere at arbejde med dine kampagner og annoncegrupper.

Tilmeldt 20. May 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Morten,

 

Angående effekten af din Adwords. Så skal du kontrollere hvilken placering du har når man søger på ordet. Har du "budt" for lidt, vises du simpelthen ikke når man søger. Det kan være årsagen til du ikke får nogen klik. Kik også på hvad dine konkurrenter skriver i deres Adwords. Find en formulering som gør dig mere attrafktiv :-)

 

Hvor du vises, udfra det bud du har givet på din Adwords, kan svinge i løbet af dagen, idet mange af dine konkurrenter kan løbe tør for "budget". Så du kan opleve at du måske har bedre chancher om aftenen :-)

 

Korrekt, hvad der bliver sagt. Undersøg hvad det er dine kunder søger på for at finde panorame vinduer. Brug dette værktøj, og husk at vælg Danmark som søgeområde:


 

SEO: Jeg har på mine sider, indbygget de kombinationer af søgeord jeg har fundet i ovenstående værktøj. Det virker altså kanon. Det betyder, at du skriver artikler om hvorfor du har de bedste produkter. Hvis du kan have det "eksakte" søgeordene i din overskrift + et par gange gennem teksten - er det optimalt. Men husk det skal ikke være volapyk.

 

Værd opmærksom på, at de besøgende nu fremover vil finde din side, via disse artikler. Så det er så i princippet din nye forside. Så du skal guide folk logisk videre derfra fra artiklerne.

 

Alle backlinks er ikke gode. Og udveksle links er ikke nødvendigvis tiden værd. Hvis du vil udveksle links med nogen, skal du gerne have en 3 side i spil, som du kan linke fra til dem. og de linker så til dig.

 

Jeg vil anbefale dig at downloade google toolbar, så du kan se hvilken pagerank det sider har du vil have links fra. Jo højere en værdi jo bedre.

 

På Adwords er det nok ikke så smart at lave flere reklamer under hinanden. Det betyder nemlig at du "overbyder" dig selv - og din klikpris bliver højere.

 

Derimod er det smart at lave målrettede reklamer mod forskellige søgeord.

 

Håber det giver mening.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)