Hej jeg står i en situation, jeg er flyttet ind for halvanden måned siden i en lejelejlighed som er rigtig billig i forhold til belliggenheden. Har snakket med min udlejer idag som er en privat mand som har stiftet et udlejnings firma som så mange andre og han er ved at gå konkurs.
Mit spørgsmål er dog så at går han konkurs mister jeg så min lejlighed når den ryger på tvang sammen med de 2 andre lejemål når nye folk køber dem og hvis ikke kan den nye udlejer så smide mig ud eller hæve huslejen?
I min lejekontrakt er der en leje periode på 5 år?
Hvis han har været så ærlig at tilkendegive at ejendommen er ved at ryge på tvangsauktion, så kan I som lejere måske lavet alletiders scoop ved at købe ejendommen til omdannelse til andelslejligheder.
Send eventuelt en skrivelse rundt til de andre beboere og hør om der er interesse i det, og få så stiftet en beboerforening, hvis I ikke allerede har det.
Hvis du vil have saglig og ærlig rådgivning, så kontakt Birgitte Grubbe som har 100% tjek på alt I måtte have behov for.
Når en person har boet 24 mdr i træk i en udlejnings ejendom/lejlighed, så kan vedkommende ik smides ud og lejemålet kan ik opsiges fra udlejers side... Så nej han kan ik smides ud efter 5 år!
Køber kan ik smide en lejer ud, som har boet i over 24 mdr i træk i lejligheden. Hverken om han ønsker selv at bo i den, renovere den eller udleje den til en højere pris...