Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til opstaret af tøjbutik

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle:)

Jeg står og har en drøm om at starte en lille tøjbutik. men hvordan?

Tøjbutikken skal handele med drenge/herre modetøj, formålet med butikken er at priserne skal trykkes så langt ned som overhovdt muligt, så man på den måde kan være anderledes end f.eks jack and jones. Dog kommer tøj'et til at være meget af det de også har.

Men hvordan kommer jeg så igang. Hvad skal jeg gøre.? her tænker jeg på hvordan kommer man i kontakt med producenter af tøj. er det bare at gå ind på bestsellers side og kontakte dem eller?

er der nogle som har en plan de selv er gået udfra som de kunne give videre. her tænker jeg også på hvordan man starter og lige for lånt de pnege man nu skal.

Håber der er nogle der kan hjælpe så som I kan forstå søger jeg alt den hjælp jeg kan få. det eneste der er på plads er min vision med butikken.´

MVH

Andreas

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:16

Tja.. -det afhænger jo lidt af hvor langt du er med dit projekt. Er du kun lige gået i gang, kan det være at det er en idé at kontakte dit lokale væksthus, her vil jeg tro at du kan finde den mest basale hjælp til hvordan du kommer i gang. Har du ikke lavet en forretningsplan kan du tage et kig på startvaekst.dk. Under forretningsplan kan du finde et eksempel på en forretningsplan der allerede er skrevet, måske kan den hjælpe dig til at komme i gang, om du så rent faktisk laver en forretningsplan er jo en smagssag. Men skal du ud og låne kapital tror jeg ikke du kommer langt uden forretningsplan og budgetter. Måske har du et mere konkret spørgsmål.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:46

Du vil gerne starte en tøj butik, men du vil presse priserne længere ned end Jack&Jones... Og du vil tilmeld sælge herretøj! Du har nogle meget alvorlige segmenterings problemer allerede der...
Jack&Jones anses som et billigt brand i DK, og har langt fra den markedsposition, de engang havde. Hvis du sælger billigere og "private label", så ender du på niveau med Sam´s eller Shine (Wagners eget mærke), og er det reelt den målgruppe du vil fange? 

Du kender vel godt til yngres kunders handelsmønster ik?

Glemt alt om at kontakte Bestseller, da de ik vil hjælpe dig med mindre du vil være franschise tager.

Hvis du vil have produceret dit eget tøj, så skal du enten selv designe det, eller benytte de designs fabrikkerne evt måtte have liggende. Du skal være opmærksom på alle de steder, hvor du kan krænke evt trademarks/varemærker...

Hvis du skal have produceret en "full collection", så er Tyrkiet et oplagt land. Der er verdens bedste bomuld, som giver nogle rigtig gode topwear produkter, og så kan de lave jeans med en fed wash. Men har du kapitalen til at starte alt det op, samt kan du aftage de minimums mængder det kræver?

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:42

Helt enig. Måske kunne du overveje om der er noget andet end prisen du kunne tænke dig at have fokus på. Jeg tror rigtig mange starter med at tro at lave priser er vejen frem, -det kan det selvfølgelig også være i enkeltstående tilfælde, personligt tror jeg dog bare at det er en god idé at finde noget andet at slå på, f.eks. kvalitet eller bæredygtigt design, der er masser af muligheder. Men som fashion-seller skriver -kan det godt blive dyrt at være billig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)