Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Humor - hvad er det?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Kender du et godt kommunikations-middel? Jeg kender en metode hvor man taler venligt og hele tiden med opadvendte tommelfingre ( - hvis du forstår hvad jeg mener). Nogen holder på at mund til mund er den bedste kommunikationsform. Det er sikkert rigtigt, men af hensyn til min kone nøjes jeg med mund til øre.

Jeg opsøger helst selv mine kunder - personligt. Så ser vi om kemien passer. Jeg havde engang en chef der fyrede mig fordi "jeg var umulig at skændes med". Det kom helt bag på mig. Jeg troede ikke at jeg skulle skændes.

Min gode ven Storm-P. har lavet en tegning - som jeg ikke må gengive her - ja, det er bare en mand der siger i telefonen: "Undskyld - hvem har jeg fornøjelsen at skændes med?"

Venlige brokker skaber kontakter - de må ikke være personlige. Kan man trænge ind i folks sind - og lege med ånden, så det kildrer - så er der kontakt. Man er på bølgelængde.

Det kræver en personlig indsats.

Hvad er dine erfaringer?

Hilsen, Bent, A&B

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 12:46
Jeg kommer til at tænke på begrebet "girafsprog" når jeg læser dit indlæg.. Jeg har googlet lidt og fandt dether: http://www.c-t-u.dk/sprog.html

Der er måske en giraf gemt i dig? :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 13:19
Hej David - og mange tak for din undersøgelse og diagnose. Jeg var tæt på at græde, da jeg læste at "girafsprog" er fremtidens kommunikationsform. Jeg har også altid været i god tid - til visse ting. Engang oplevede jeg i Aalborg Zoo at en giraf bøjede sig helt ned til mig, uden at skulle have godbidder, bare med et meget venligt udtryk og som om den ville sige: Nu har vi kontakt.

Mon nogle flere ville kigge linket efter og give deres besyv med?

Godt med lidt café-snak. Hilsen, Bent, A&B

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:12
Hej Bent

Vil blot sige, at jeg sætter pris på dine indlæg hér på amino. Dejligt at få denne række alternative og nogen gange spøjse indspark fra en erfaren mand som dig.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 12:18
Dato: 12-10-2006 11:57:20 Forfatter:A&B

Kender du et godt kommunikations-middel?

Hilsen, Bent, A&B

Kære Bent

Selv forsøger jeg at efterleve de kloge ord:

"Kunsten er at høre dét der bliver sagt, ikke dét man tror der bliver sagt".

Ikke flere kloge ord fra denne kone.

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 12:59
Camilla->
Kunsten er nok nærmere at lære hvornår en anden siger noget, som vedkommende ikke mener. Hvis din filisofi var rigtig, så ville verden dog være et ukompliceret sted at leve. Tænk, hvis folk sagde, hvad de mente.

Bent->
Girafsprog er jo den populære betegnelse for assertiv udtryksform. Men der er jo som bekendt 2 med i en samtale, og hvis kun den ene taler girafsprog, så bliver denne part også nødt til at lytte med girafører.

Jeg har arbejdet som pædagog i en årrække (for nylig - så det er stadigvæk frisk i erindring). Det er min klare erfaring, at den, der lytter lærer dobbelt så meget som den, der taler. Det er ikke altid, at det er vigtigt at afbryde en forældre i sin talestrøm, fordi man ikke er enig. Nogle gange kommer forældren selv frem til "svaret" ved at have en, der tør lytte.

Humor spiller en væsentlig rolle i den daglige kommunikation. Den løsner op for "stivheden" - lukker op for trygheden og tillader at fjolle. Og især det, at fjolle, er en vigtig egenskab at besidde. Den kan på samme tid udtrykke de stærkeste apatiske holdninger til politik, samfund, liv og levned og udløse endorfiner som giver en behagelig følelse af at man sidder med fællesskabet inde i maven.

Vi kender det sikkert allesammen fra en jobsamtale. Man møder op i sit stiveste puds og begynder at tage notaterne frem fra atechemappen. Lige inden man sætter sig ned, så skal folderne i bukserne lige rettes til og slipset skal sidde lige. Hjertet dunker, for denne præsentation betyder alt - lige indtil en af de andre i lokalet kommer til at slå en prut og siger, "Ja, vores stole knirker så forfærdeligt - det kan være at vi lige skal åbne et vindue!".

Resten af samtalen foregår afslappet og naturligt og ikke med præstationsangst og ærefrygt.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)