Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. Moms Registration

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 06:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, jeg var også for hurtigt ude. Kan se på din side, at du også
skriver at du er Artobruger og gamer osv., og at det er dér navnet
stammer fra. Hvis du synes at det er et godt navn, så synes jeg helt
klart, at du skal beholde det.



Måske kunne du - evt. herinde - foreslå en byttehandel, med en
virksomhed, der hoster sites.  Du kan lave noget for dem - de kan
hoste dit site.


Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder da som en fed ide :) .. Men stadig... tror stadig at mange tænker: "Hmf.. en 15 årig.. han ka sq ikk finde ud af noget XP" ^^ ... men må se ad.... for lige at vende tilbage til det med moms... jeg skal ikke registreres nogen steder eller hva`??
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-10-2006 06:27:28 Forfatter: xiroV
2. Og nej :) hvis du en dag finder et domæne der koster 100 kr i alt så sig til :) .. sidst jeg regnede det sammen alt i alt var jeg allerede oppe på 560 kr (når man lægger moms til og alle de andre afgifter som host''en forlanger)..

 .. hmm.. jeg synes xiroV er fint... altså.. mit navn er xiroV og mit ''firma'' hedder Corp. xiroV ... kan virkelig ikk se problemet i det :P det er jo det navn jeg allerede er kendt som ^^.. nogen der har en bedre ide da?



OK, du spurgte selv: www.gratisdns.dk - der koster det 79 kr. inkl. moms, og derefter koster det 45 kr. eller noget i den stil til DK Hostmaster om året. Med GratisDNS kan du stille domænet videre til det sted du har dit site i dag - gratis!

Mht. firmanavn må jeg altså give Lone ret. Det lyder mere som et gamernavn end et firmanavn. Prøv at forestille dig hvad en potentiel kunde over de 40 år vil tænke hvis du ringer. Og hvor mange gange du vil komme til at stave det for folk (en del vil sikkert opgive at stave til firmanavnet)...

mvh Carsten


Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej, der er ikke noget med moms nu. Her er et forslag til rækkefølge:

1. Find et godt firmanavn og lav en hjemmeside, som repræsenterer det bedste, du kan. Køb domænet og bliv hosted et billigt sted (f.eks. one.com) eller byt dig til det hos en aminobruger.

2. Lav et rigtig godt tilbud og et opslag om det her på amino og alle andre steder, du kan komme i tanker om. Og find kunder i dit private netværk.

3. Når du fakturerer dine kunder, skriver du dit cpr.nummer på fakturaen. Og ingen moms. Beløbet skal indberettes til skat, men hvis du ikke når op på frikortets værdi i år, har det ingen økonomisk betydning.

4. Skriv igen, når du kan overskue, at du nærmer dig 50.000 kr. Og inden da: Tal med dine forældre, om de vil være med til, at du åbner et firma.

God fornøjelse med det.

Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmm... Jeg forstår ikk lige det der carsten... www.netplads.dk virker ikk ved mig :/ ved ikk med jer andre.... Desuden vil jeg ikke have nogen form for løsning lign. de domæner med .tk ... det tar bare siden fra ens tidligere host og ligger ind i et frame..... det nægter jeg...

ang. firmanavnet.. så nævner jeg igen at jeg stinker til at finde på nye navne, og ja.. det kan måske godt være at xiroV er svært at stave.. men har intet andet ...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-10-2006 13:34:37 Forfatter: xiroV Hmm... Jeg forstår ikk lige det der carsten... www.netplads.dk virker ikk ved mig :/ ved ikk med jer andre.... Desuden vil jeg ikke have nogen form for løsning lign. de domæner med .tk ... det tar bare siden fra ens tidligere host og ligger ind i et frame..... det nægter jeg...


Øhh... Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener. Men du kan gøre følgende:

 

1) Køb dit domæne xirov.dk, og KUN domæne ved GratisDNS (79 kr. inkl. moms)

2) I GratisDNS admin opsættes URL Foreward til at pege på dit site

3) Når folk så taster www.xirov.dk i deres browser, havner de automatisk på dit site www.xiroV.1go.dk

Du behøver altså ikke flytte dit site, eller oprette webhotel andre steder.

Iøvrigt synes jeg at du skal bruge lidt tid på at finde ud af hvordan det virker med webhoteller, domæneregistreringer, mail etc. Dine kunder vil helt sikkert forlange at du har styr på det, for det har de typisk ikke selv

mvh Carsten

Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :
nåårh.. på den måde :) ... hmm.. så tror jeg bar jeg hellere vil spare sammen til de 500 kr og købe det hele ^^ ..
Side 2 ud af 2 (17 indlæg)