Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. Moms Registration

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey alle her inde på Amino.

Jeg er 15 år, og jeg overvejer på en måde at starte en side op for alvor hvor jeg laver hjemmesider for folk.
men jeg er som sagt ikke så gammel og kender ikke noget til alt det med moms og alt lign. der ligger i den retning.
Hvornår og hvordan skal jeg moms registreres hvis jeg overhovedet skal det?
Er det noget med at hvis man bare tjener et betemt antal kr om året så skal man ikke moms registreres?
Er der en aldersgrænse fordi jeg er så ung?

Håber i kan hjælpe mig videre i mit projekt.

xiroV

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 993
Skrevet kl. 07:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at søge herinde, emnet omkring momsregistrering og alder har været debatteret flere gange.

 

Held og lykke med projektet

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Sammenfattende kan man sige, at du skal have dine forældres underskrift, du kan ikke starte firma som under 18-årig. Og at du ikke behøver at momsregistrere et firma, før du kan se, at du kommer til at tjene mindst 50.000 kr. inden for et år.

Så gå ud og lav nogle flotte hjemmesider for folk, så kan de betale dig et honorar for det, som registreres på dit frikort.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
og smid gerne nogle prøver herinde. Jeg er sikkert ikke den eneste som overvejer en "rigtig" hjemmesideløsning men omvendt heller ikke vil betale en bondegård for det. Her tænker jeg ikke på Skat &Råds hjemmeside men jeg har et andet firma ved siden af.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tusind tak for de hurtige svar! :)

Jeg kan fortælle at jeg tvivler MEGET stærkt på at jeg IKKE kommer til at tjene noget der bare ligner 50.000 inden for et år :) ..
Jeg er trosalt kun 15, og jeg tvivler på at nogen vil betale ret meget til en på min alder hvis de mangler en hjemmeside :/
Hvad var det for noget med forældres underskrift?
Hmm.. Jeg laver vel ikke ligefrem et firma, hva skal jeg så kalde det når jeg håber at tjene lidt penge noget arbejde jeg udfører? :)

xiroV  -  www.xiroV.1go.dk

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Lige et råd med på vejen... få dit eget domæne og ikke et sub domæne på eks. 1go som du har nu...
Ser lidt mere Pro ud... :)

Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Se det jo det der er lidt et problem ;) og en grund mere til at ha lyst til at tjene lidt penge... har ikk råd XD


Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at gå med aviser...
Vil dog nok tro man på din alder synes det er ufedt at gå med... men der er alså en del penge i det...
Så kan du bygge dit firma op om de penge...

Jeg brugte selv ca. 5-8 timer (ialt) om måneden på aviser fra da jeg var 13 til 18år havde en års løn på ca. 12-15000Kr.


Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Xirov:

Et domæne koster 100 kr. nu om dage. Tror du ikke, at du kan skrabe det sammen? På den ene eller den anden måde?

Derudover ville jeg opfordre dig til at bruge et andet navn, som
"firmanavn", en det du ellers bruger - eksempelvis hér.  Mange
folk, lader et navn løbe gennem Google inden de registrerer sig - og et
hurtigt blik aflører at du både er Artobruger og gamer. Ikke at der er
noget som helst galt med dét, især ikke når man er 15 år - men jeg
ville måske alligevel vælge noget, der lå længere væk fra din
personlige profil! :-)


Tilmeldt 12. Oct 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 06:27
Hvor mange stjerner giver du? :
1. Jeg har overvejet aviser, men sådan noget er ikke lige noget for mig xP .. men muligheden er der da helt klart.. ellers må jeg finde et andet joB.

2. Og nej :) hvis du en dag finder et domæne der koster 100 kr i alt så sig til :) .. sidst jeg regnede det sammen alt i alt var jeg allerede oppe på 560 kr (når man lægger moms til og alle de andre afgifter som host''en forlanger)..
Og desuden så er jeg rigtig dårlig til det med navne -.-" .. Desuden så alt hva jeg endelig finder på er optaget :P og jeg er ikk en eller anden "wannabee" ^^ .. hmm.. jeg synes xiroV er fint... altså.. mit navn er xiroV og mit "firma" hedder Corp. xiroV ... kan virkelig ikk se problemet i det :P det er jo det navn jeg allerede er kendt som ^^.. nogen der har en bedre ide da?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)