Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

drive in BIO

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan nu heller ikke se et problem med lyset? Filmene skal naturligvis vises om aftenen, når det er mørkt ligesom med alle andre drive-in bio forevisninger. Og der kan nok ikke herske nogen tvivl om, at folk der kom for at lave en aften ud af det også ville købe mere at guffe i sig end, hvis de udelukkende kom for at hente lidt aftensmad.

Alt efter hvor mange omkostninger der er forbundet med at få sådan et projekt op at køre, så er det måske slet ikke så tosset en idé. Jeg kan godt forestille mig, at det kunne blive en succes så snart, vi har bevæget os lidt væk fra København. Nu kender jeg f.eks. lidt til Slagelse og Korsør, og der tror jeg faktisk, at mange unge ville sætte pris på den mulighed for en hyggelig aften i byen. Der sker vist ikke så forfærdelig meget andet end weekend byture, så vidt jeg har fornemmet.

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 1. May 07
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 13:33

Jeg har selv været ivrig drive-in gæst mange gange i Danmark, og eneste grund til jeg ikke stadig er det, er at der ikke findes ret mange længere.

Jeg synes ikke der er noget mere hyggeligt end en gyserfilm i en drive-in bio, og så et godt lydanlæg i bilen, samt popcorn og cola :)

Go for it!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:34

Tror nu langtfra på den ide -.

Folk kommer forbi for at få noget hurtigt at spise, så blir man altså ikke lige hængende et par timer i bilen !!!!!

Lyset er et stort problem - disse restauranter ligger jo sammen med tankstationer eller andet som er godt oplyst, og også klods op ad mortorvejen med både larm og lys.

Drive in skal ligge for sig selv ude på en mark.

Thomas - i Slagelse og Korsør er der masse tilbud til de unge , både sport, biografer, cafeer, bowling, værtshuse og diskoteker.

Mvh

Jesper

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 13:56

Hej - Tror ikke iden'en er så dum, den ligger nok ikke lige til højre foden, men tag ud og tal med ejeren af 4-5 resturanter og hør hvad de siger -da får du kundernes udsagn, det kan du bruge som basis for udvikling af ide'en

Du kan også vælge at udvikle den tekniske side og tilbyde store skærme med film/reklamer som sættes op hos restauranten til gratis afbenyttelse for hans kunder. Der er kamp om kunderne og dette kunne være et trækplaster han kunne bruge. Du skal da tjene dine penge på opsætning og salg/udlejning af grejet og filmene. Tilbyde at få lavet reklame film osv. -  bare min 5 øre.

/Jørgen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:27

Hej Jesper,

Fint nok, men tror stadig ikke på, at de lys du nævner vil ødelægge, hvad der foregår på lærredet. Det er et spørgsmål om, hvor lærredet placeres på parkeringspladserne, som er meget store.

Og: Det er klart, at dem, der bare lige kommer forbi for at få noget at spise ikke bliver hængende. Det er derfor, at der skal gøres lidt reklame for projektet i form af flyers, så det bliver kendt i området som et godt tilbud til dem, der har lyst til en tur i biografen og vil lave en aften ud af det - fuldstændig som hvis den pågældende drive-in bio havde ligget på en mark. Placeringen på en McDonald's parkeringsplads er strategisk attraktiv, fordi det er i McDonald's bedste interesse: det vil utvivlsomt betyde et større salg.

Og med et lydanlæg i bilen vil man altså sagtens kunne overdøve motorvejene. Mange McDonalds ligger lidt væk fra motorvejene - bl.a. den jeg kender i Korsør - så det ser jeg ikke nødvendigvis som et problem.

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 14:35

Den her Bio vil være fuldstndig ligeglad med om der er mørkt eller lyst....

Jeg takker for jeres meninger, Preben

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:07

Hej Thomas

Der ligger ingen Mcdonald i Korsør Tongue Tied , den nærmeste er Slagelse, og der er parkeringen meget lille, og direkte ud til motorvejen. Ville ikke kunne lade sig gøre der.

Men det er heldigvis et frit land, så det er bare at klø på hvis i tror på ideen.

Mvh

Jesper

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:36

Hej Jesper, jeg har ganske vist ikke været i Korsør siden 2001, så det er jo nogle år siden, og jeg mente bestemt, at det var en McDonald's, men det kan da godt være, at det så har været en Burger King. Men jo, jeg tror på, at idéen i hvert fald er værd at præsentere for McDonald's. Ellers finder man aldrig ud af, om det kunne være et bæredygtigt koncept.

Jeg har dog ikke selv noget med projektet at gøre. Det er Prebens egen idé.

Mvh

Thomas

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:55

Hej Preben

Findes der sådan noget udstyr, som er stort nok og som man kan slæbe rundt med?

I så fal dfår du lige et alternativ i sommerferiemånederne: Hygge ved stranden for feriegæsterne. En bio på stranden med en drink i den ene hånd er da hyggeligt. Opfind selv events hvor udstyret kan komme til sin ret og så få det sponseret af det lokale erhvervsliv.

Held og lykke

PS: McDonalds konceptet tror jeg ikke på - desværre. Men tanken er ikke dum. Tænk i hvordan McDonalds kan holde på kunderne lidt længere tid og de vil være lydhøre.

Michael

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 11:46

Jeg har lige talt med MD Danmark og drive in bioen kører allerede med stor succes i 5 af deres afdelingerSmile

vh preben

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)