Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tvangsopløsning af APS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet indkaldt til skifteretten omkring tvangsopløsning af mine 2 APS selskaber, som jeg ikke har brugt i et år, og jeg er slet ikke interesseret i at køre videre.

hvis jeg ikke dukker op i retten? hvad sker der så? fordi de kan bare lukke mine selskaber.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:29
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

lovebuine:
Jeg er blevet indkaldt til skifteretten omkring tvangsopløsning af mine 2 APS selskaber,

Lad mig gaette: Der er ikke indleveret aarsrapport med revisorerklaering og det vil blive meget dyrt at foretage noget saadant?

Du kan selv likvidere selskabet ved at likvidere aktiver, betale hvad der maatte vaere af kreditorer og udlodde den resterende selskabskapital til dig selv og lukke hvad der maatte vaere af bankkonti.

Der kan dog vaere visse skattemaessige eller selskabsretlige aspekter, som sikkert - relevante eller ikke - vil give anledning til mange og lange skriverier i denne sag.

Der vil derefter ikke vaere nogle aktiver tilbage  i selskabet og der maa derfor ikke bruges penge paa konkursbehandling i henhold til konkurslovens paragraf 143.

Det ophoerer derefter og straks med at eksistere i juridisk forstand.

Krav om aarsrapport bortfalder automatisk.

Du moeder selv op i retten og giver svar paa nogle faa spoergmaal om selskabet.

Du medtager gamle regnskaber og fremlaegger disse, hvis skifteretten undtagelsesvis skulle vaere interesseret heri.

Der er ingen grund til at blive besvaeret med en omfattende og dyr bobehandling for et formentlig lille selskab med beskedne aktiver.

EogS sender rutinemaessigt ApS-selskaber til tvangsoploesning i skifretterne med underforstaaede krav til disse om, at konkursdekret SKAL afsiges inden for en 3 maaneders frist, hvis visse uopfyldelige krav ikke ER opfyldt inden for den til minuttet fastsatte tidsfrist.

Det er selvfoelgelig absurd og en meget god grund til at anvende SmbA-selskaber som et alternativt vaerktoej til erhvervsmaessig drift, hvor effektiv begraenset haeftelse ogsaa ER sikret.

Saakaldt stille SmbA-selskaber uden aktivitet kan koere videre i al evighed uden at der loeber omkostninger paa og DE bliver derfor ikke sendt til tvangsoploesning af samme grunde som dine ApS-selskaber.

lovebuine:
fordi de kan bare lukke mine selskaber.

Det KAN de ikke paa denne maade med SmbA-selskaber, da der for selv relativt store selskaber ikke er pligt til at indlevere aarsrapport og derfor heller ingen revisionspligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48

Ejler..nu skriver manden, at han ikke har brug for selskaber mere.

Han er sikkert slet ikke selvstændig mere, men lønmodtager.

Hvad hulen skal han så med et SMBA, og det er slet ikke det han spørger om.

Det er altså en uskik bare at "hijakke" andres tråde. 

/peter

Tilmeldt 10. Apr 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:12

netop, de selskaber har ikke været brugt i et år, og skal slet ikke bruges, så hvis jeg kan være fri for at komme i retten og de så bare lukker dem så er det fint med mig, men jeg gider jo ikke jeg bliver anholdt bagefter fordi jeg ikke dukkede op, derfor jeg spørger her.

var der en der skrev at så vil kurator kontakte mig, ja det er fint nok, der er jo ikke noget at komme efter, jo gæld

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)