Hej aminoer, Jeg er en ny amino og vil gerne kort præsentere mig. Jeg har været selvstændig siden 2000, hvor jeg startede et IT firma sammen med min mand. I 2005 startede jeg firmaet Klikaline (også sammen med min mand) og i sensommeren 2006 åbnede vi WebShopen www.klikaline.com hvor vi designer og sælger et helt nyt produkt til boligen. Min uddannelsesmæssige baggrund er cand. psych. med speciale i erhvervspsykologi. Siden har jeg efteruddannet mig indenfor pædagogik, IT og økonomi. - Jeg har undervist i salgspsykologi og i kommunikation - Jeg har været pædagogisk konsulent indenfor e-learning Vores store udfordring er at gøre vores Klikaline produkter kendte, idet det er vanskeligt at beskrive en Klikaline med ét ord. Forestil dig en krydsning mellem en snor og en legoklods! Jeg er i fuld gang med markedsføring både på den konventionelle måde og mere alternative måder. Jeg modtager med kyshånd gode idéer, og jeg vil meget bidrage med mine erfaringer indenfor de områder, jeg har beskæftiget mig med. |
Hej Dorthe,
Min kommentar i denne tråd skal lige tages med et forbehold. På 13-skalaen hvor 13 gives til den ultimative handyman vil jeg få 03 (det er ikke hver gang at jeg bruger hammer/søm at hammeren også går i stykker
).
Umiddelbart vil jeg mene, at et produkt som jeres skal sælges i byggemarkeder og måske ved isenkræmmere (Inspiration og lign.). Jeg tror at det er et produkt som i høj grad vil blive solgt som et impulskøb. Jeg har lidt svært ved at forestille mig at det er noget folk køber på en webshop som ikke forhandler andet. Jeg tager muligvis fejl....
Som du selv skriver, er det lidt svært at forklare kortfattet hvad jeres produkt gør. Derfor tror jeg også at det kan blive svært at sælge det i en webshop. I skal først ud og vække et behov, og det er vel ikke noget folk bevidst søger på, på nettet. Hvilket søgeord på Google skulle give jeres shop? Shoppen er selvfølgelig god hvis i laver en masse PR og får produktet anmeldt i Bo Bedre eller lignende. Men jeg tror ikke at så mange vil finde shoppen af egen drift.
Hmmm... Det lyder ikke særligt optimistisk, det jeg skriver. Men igen, så er det et produkt jeg ser for mig i et byggemarked som eks. Bauhaus eller Silvan. Har i prøvet at kontakte dem med henblik på forhandling af produktet? Ville det ikke også være sjovere at sælge en palle af gangen?
mvh Carsten
Min kommentar i denne tråd skal lige tages med et forbehold. På 13-skalaen hvor 13 gives til den ultimative handyman vil jeg få 03 (det er ikke hver gang at jeg bruger hammer/søm at hammeren også går i stykker

Umiddelbart vil jeg mene, at et produkt som jeres skal sælges i byggemarkeder og måske ved isenkræmmere (Inspiration og lign.). Jeg tror at det er et produkt som i høj grad vil blive solgt som et impulskøb. Jeg har lidt svært ved at forestille mig at det er noget folk køber på en webshop som ikke forhandler andet. Jeg tager muligvis fejl....
Som du selv skriver, er det lidt svært at forklare kortfattet hvad jeres produkt gør. Derfor tror jeg også at det kan blive svært at sælge det i en webshop. I skal først ud og vække et behov, og det er vel ikke noget folk bevidst søger på, på nettet. Hvilket søgeord på Google skulle give jeres shop? Shoppen er selvfølgelig god hvis i laver en masse PR og får produktet anmeldt i Bo Bedre eller lignende. Men jeg tror ikke at så mange vil finde shoppen af egen drift.
Hmmm... Det lyder ikke særligt optimistisk, det jeg skriver. Men igen, så er det et produkt jeg ser for mig i et byggemarked som eks. Bauhaus eller Silvan. Har i prøvet at kontakte dem med henblik på forhandling af produktet? Ville det ikke også være sjovere at sælge en palle af gangen?
mvh Carsten