- Hvor høj er avancen på produkterne, hvis den er lav kan det måske ikke betale sig at betale mere end 6-10% - Kan det rent faktisk lade sig gøre at skaffe affilates med en en sats på 6-10% så er det ikke nødvendigt at sætte den højere - Hvor mange flere affiliates kan man skaffe ved at sætte satsen højere - Hvis man tjener godt salg ved en sats på 6-10%, er der overskud til at gøre andet for at skaffe affiliates end at hæve satsen Ovenstående er bare nogle generelle betragtninger. Jeg er typen, der stadig kan komme til at møde på arbejde med blusen vendt på vrangen og to forskellige slags strømper - måske som en følge deraf har jeg aldrig kunnet tjene de store penge på at reklamere for tøj :-) |
Kan vi ikke bare konkludere:
1) At affiliates, der har bare en smule forstand på at optimere indtjeningen på deres side, arbejder aktivt på at finde de mest attraktive aftaler.
2) At der er forskellige indtjeningsmuligheder i forskellige brancher.
3) At punkt 1 gælder for alle brancher - uanset det i punkt 2 nævnte. Det ene punkt udelukker ikke det andet.
4) At der grundet punkt 1 kun er mindre affiliates tilovers til at gå i krig med de mindre attraktive affiliateaftaler. Enkelte undtagelser bekræfter reglen.
5) At Mikkel mener, at der findes andre og mere spændende aftaler end Outletgurus - også når man kun ser på tøjbranchen.
6) At semantik ikke kan bestride ovenstående fakta.
7) At semantik har en væsentlig betydning i forhold til bedømmelsen af, om én af jer har ret - eller om I begge har ret. Mit bud: I har begge ret.
1) At affiliates, der har bare en smule forstand på at optimere indtjeningen på deres side, arbejder aktivt på at finde de mest attraktive aftaler.
2) At der er forskellige indtjeningsmuligheder i forskellige brancher.
3) At punkt 1 gælder for alle brancher - uanset det i punkt 2 nævnte. Det ene punkt udelukker ikke det andet.
4) At der grundet punkt 1 kun er mindre affiliates tilovers til at gå i krig med de mindre attraktive affiliateaftaler. Enkelte undtagelser bekræfter reglen.
5) At Mikkel mener, at der findes andre og mere spændende aftaler end Outletgurus - også når man kun ser på tøjbranchen.
6) At semantik ikke kan bestride ovenstående fakta.

7) At semantik har en væsentlig betydning i forhold til bedømmelsen af, om én af jer har ret - eller om I begge har ret. Mit bud: I har begge ret.