Hej Jeg skal lave en præsentation af mine produkter til diverse modeblade. Jeg er med på billedkvaliteten. Det jeg ikke er med på er hvilke program det skal laves i ??? ( Og ikke brænder ![]() Det skal være sådan at de kan trække produkterne derfra. Er der nogen med gode ideer eller råd Mvh Anne |
Fotos til et modeblad skal ikke lægges ned i et program, som blot gør det hele mere besværligt, hvis de vil bruge dine fotos i deres blad (og det er vel det bedste der kan ske?).
Du skal gemme dine fotos i formatet .tif, så de ikke mister kvalitet. Det er næsten lige så godt at gemme billederne i formatet .jpg i bedste kvalitet. Teoretisk set kan der ske en lille ændring af farverne når du gemmer dem i formatet .jpg, men i praksis har det kun betydning ved hudfarve.
Når du har gemt billederne i .tif eller .jpg, kan du lægge dem ned på en diskette, en CD-ROM eller en USB-stick. Eller du kan sende dem som vedhæng til en mail.
Det er det nemmeste for modtageren, og de har selv de programmer, som de skal bruge for at se billederne.
I øvrigt vil jeg anbefale dig at gemme billederne i den allerbedste opløsning, som du har. Lad være med at skalere dem ned. Overlad det til redaktionen eller grafikeren. For du kan jo ikke vide på forhånd, hvilken størrelse, de vil bruge dine fotos i.
Hvis du tværtimod ikke vil have modtageren til at bruge dine billeder i deres blad, men bare vil vise dem frem, er det nemmeste for modtageren, at du præsenterer dine fotos på en webside, som du opretter til formålet. Så kan du bare sende dem linket.
Mvh. Bo Jensen
Butik Go’aften
www.goaften.dk