Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhverve allerede registrerede domæner - gratis

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

De seneste afgørelser fra Klagenævnet for Domænenavne har affødt en temmelig ophedet debat om nævnets praksis for tvister om domæner, hvor en virksomhed har fattet interesse for et domæne, der er registreret af en privatperson. Der tænkes her på eof.dk og orango.dk.

Jeg vil ikke forholde mig til de to konkrete sager, som dels kan anskues fra en rimelighedsbetragtning og en hard-core juridisk fortolkning af domæneloven og hensigten hermed.

Hvad der imidlertid er vigtigt at være opmærksom på er, at afgørelserne er med til at danne en præcedens, der faktisk gør det relevant at kigge på domæner registreret af personer, der ikke anvender disse ”nyttigt”.

Der tænkes her på den gruppe af personer og virksomheder, som har registreret ”gode ord” alene med henblik på at skabe trafik på rene reklamesites/linksider. Typisk driver disse en kombination af aktiviteter i form af typosquatting og domænehamstring.

Mange af disse domæner er faktisk ganske attraktive og vil utvivlsomt kunne erhverves gennem en klage til Klagenævnet for Domænenavne, hvis klageren kan dokumentere en betydelig interesse i domænet/at domænet har en højere værdi for klager end den nuværende registrant.

Jeg ved godt, at der hos en del hersker den opfattelse, at rettighederne til domæner, hvor der ikke kan dokumenteres en decideret adkomst i form af et registreret varemærke eller navn, pr. definition skal afgøres efter ”først-til-mølle princippet”. Og dermed også, at ovenstående kan være en rød klud i ansigtet på disse – og at denne tråd meget hurtigt kan blive overskygget af mere eller mindre personlige angreb på min lødighed og integritet.

Sagen er imidlertid lidt mere nuanceret.

Mon det ville have givet samme genlyd helt ind i Folketinget, hvis Forbrugerrådet havde skaffet sig rettighederne til benzinguiden.dk, Danmarks Jægerforbund havde erhvervet jagtloven.dk, eller en vinhandler skaffede sig billigvin.dk.

Nej – det ville ikke! Alle de nævnte domæner er registreret af personer, som tjener penge på, at der klikkes på reklamelinks og som sådan ikke har nogen som helst interesse i det konkrete domæne ud over, at det skaber trafik.

Min påstand er, at vi alle sammen ville have stået og klappet i vores små hænder over, at domæneloven virker efter hensigten.

Så langt så godt.

Jeg har ikke forstand på SEO, men overvejer, om der kan være forretning i at gå ind og tilbyde at ”finde” domæner, der er relevante for en virksomhed, og hvor den nuværende anvendelse ikke udnytter domænets værdi – og i den forbindelse, bistå i forbindelse med klagesagen?

I princippet en meget, meget, meget x 12 forenkelt udgave af PickyDomains, hvor vi udelukkende leder efter eksisterende dk-domæner – og om muligt hjælper med at få råderet over dette/disse.

I forvejen driver vi virksomhed med at finde og få slettet tilfælde af typosquatting og har derfor en pæn stor database med domæner, registreret af snyltere.

Input er velkomment – men skal vi ikke prøve at holde debatten til det det handler om, nemlig om der er forretning i det (og ikke om jeg er et dumt svin J).

Vil lige bemærke, at de strategiske overvejelser om hvordan vi fører sagerne (inddrager advokat osv.) har vi helt check på.

Vh
Lars

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Derfor fik firmaet overdraget domænet forstår jeg på dk-hostermaster.dk ringet til dem og fik en forklaring , og det er fordi det er videre salg af domæner

notits af fra sagen indefra news.dk

Derudover tilbød de 500 kr. for domænet, et tilbud Veileborg afslog som for lidt, hvorfor de mener, Veileborg var klar til at sælge, men til en anden pris. På den baggrund peger de på, at ejerskab af et domænenavn kun med videresalg for øje er ulovligt

http://newz.dk/mister-domaene-efter-9-aar-til-nystiftet-firma

oveni var der ikke det vilde på hjemmesiden som heller ikke hjælper ham i denne sag

Med skal bare lade være svare igen når en tilbyder at købe ens domæne kan man lære af denne sag , med jeg ringet også til dk-hostermaster.dk

Denne sag betyder jo domæne hajer får en meget svær fremtid og dem der havde tænkt de kunne købe en masse domæner og sælge dem til højeste bydende er slut nu , vidste folk klager til dk-hostermaster.dk , dette synes jeg alle skal gør for derved bliver fremtiden bedre og vi kan købe alle domæner igennem normal webhosting udbyder , til den normale pris Smile

Da jeg fik så mange forskellige forklaringer i sidste debat herpå amino.dk ringet jeg , og fik et svar af dem , hvorfor sandsynligvis han tabte domænet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)