Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor sent må de kræve betaling?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Assens
Tilmeldt 6. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har et lille firma og har et spørgsmål. Vi har haft en aftale med en betalingsgetaway. Vi har opsagt denne til 1. januar 2010. Vi betaler hver 3. måned til den første og betalte sidste gang d. 1. juli, da der ingen opkrævning kom d. 1. oktober. Vi gik selvfølgelig ud fra da bare havde ladet os gå, men pludselig d. 25. november prøver de at trække pengene, må de det, næsten 2 måneder for sent?

der står dette i min kontrakt:
For kundens brug af XX systemet betaler kunden til XX en fast
månedlig ydelse, som ved nærværende aftales indgåelse er aftalt til kr. 49,-.
Ydelserne betales kvartalsvis forud, således at første ydelse for kundens brug
af XX systemet betales ved denne aftales indgåelse. Desuden betales
ved aftalens opstart kr. 0,- for etablering. De nævnte priser er excl. moms.

Altså at den skal betales forud...

Jeg kan med god grund ikke betale noget, når der kommer automatiske opkrævninger via e-mail og det gjorde der ikke. Og det står der i kontrakten der skal gøre + betales forud.
Desuden er der faktisk det beløb på min konto, som de skulle trække dvs. de ligeledes har prøvet at trække for mange penge!

Nu vil jeg også lige nævne jeg har fået et link til en betalingsside hvor der er problemer med websteds sikkerhedscertifikat.

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 10:15

Det samme er sket for mig... det er nok samme udbyder, men vi kan jo lade være at hænge dem ud her.

De skiftede ejer + administrationssystem for et stykke tid siden, og jeg går ud fra, at de ikke må flytte information om betalingskort med over - så "problemet" er nok bare, at dit betalingskort ikke er registreret hos dem længere... og at de ikke har fået det kommunikeret ordentligt ud.

Jeg har ikke styr på det juridiske, men jeg er ret sikker på, at du ikke kan løbe fra en faktura, der kun kommer 2 måneder for sent...

Fra Assens
Tilmeldt 6. Nov 06
Skrevet kl. 10:21

Det kan godt være jeg skal betale, det er jeg også indforstået med, men de prøver jo tilmed at trække for mange penge og stedet hvor man skal opdatere sine kortoplysninger betegnes som usikkert.

Nej, jeg hænger ingen ud, derfor nævner jeg ikke navne.

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 10:25

Jeg ser faktisk slet ingen priser, når jeg går ind på siden for at opdatere kortoplysninger. Jeg får beskeden:

"Din kontrakt med XXX forbiver uændret. Ved indtastning af dine kortinformationer herunder, vælger du blot at opdatere dine betalingskort informationer. Således vil det tidligere indtastede kortnummer ikke længere blive benyttet og kun det nye kortnummer du indtaster vil blive opkrævet det kvartalsvise abonnement. Såfremt du allerede har betalt oprettelsesbeløbet vil dette naturligvis ikke blive opkrævet igen."

Fra Assens
Tilmeldt 6. Nov 06
Skrevet kl. 10:31

Det virker godt nok mystisk...

Fra Assens
Tilmeldt 6. Nov 06
Skrevet kl. 10:42

Og desuden må de virkelig have prøvet at hæve mange penge. Jeg skal normalt betale 333,75 kr. og der er 1400 kr. på kontoen og der blev den afvist...

Tilmeldt 16. Sep 08
Skrevet kl. 10:45

Som jeg skrev, så tror jeg ikke problemet ligger i, hvor meget der skal betales, men at de ikke har dine kortinformationer længere:

Jimmy Carlsen - holidayshop.dk:

...så "problemet" er nok bare, at dit betalingskort ikke er registreret hos dem længere... og at de ikke har fået det kommunikeret ordentligt ud....

Fra Assens
Tilmeldt 6. Nov 06
Skrevet kl. 10:52

De har da ellers prøvet at trække hele tre gange, så det tror jeg ikke rigtig på.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)