Jeg arbejder på et website der har potentiale til at blive noget stort....håber jeg.
Inden jeg kan sætte økonomien sammen er jeg bare nød til at vide hvordan reklamer på nettet virker og hvormeget man kan få som minimum ved X antal besøgende.
Jeg tænker på at sætte et banner og 2 små bokse med reklame på hver side brugeren kommer på.
Håber der er en der kan hjælpe med nogle ca. tal :-)
Der er rigtig mange ting der spiller ind... Hvad nichen er, hvor mange besøgende der er, hvad der bliver budt pr click og meget mere.. Du vil ikke kunne vide det, før dit site kører.
Men skal du ligge et budget, bør du nok regne med et klik per 1000 hits, som vil give mellem 0,25-3 kr pr stk.
Vi ligger med en klik-rate på 1/40, men det har som sagt meget at sige med indholdet på sitet!
Der er ufattelig mange parameter der spiller ind, så det kan jeg umulgt svare dig på "hvor mange penge du kan tjene på et website som end ikke eksistere". Typisk afregnes reklamer på nettet, efter en af disse modeller.
Pr. Klik. typisk mellem 0 - 5kr. (Adsense)
Pr. Visninger typisk mellem 1øre - 10øre pr. visning.
Pr. lead, eksempelvis hvis en bruger køber eller tilmelder sig noget. 3 -900kr. pr lead
Pr. Procent af salg,. Mellem 1% (Apple store eksempelvis) - 50%..
Pr. bannerplads for en. periode - 3 måneder for x antal kr.
Flere af modellerne kan kombineres. Jeg beskæftiger mig kun med klik kampagner som annoncør, og lead/procent af salg som medie.
Hvad skal man gøre og være opmærksom på i forbindelse med reklamer ?
Du skal være opmærksom på, at man tjener mest på dem, hvis man har sider om emner, hvor læserne ikke er alt for langt fra at hive plastikkortet op af lommen og købe noget.
Og så skal du teste, teste og teste. På nogle sider virker mange reklamer bedst og på andre sider virker det faktisk bedre med få reklamer.
Ok, så skal du være opmærksom på, at forumbrugere i høj grad er dårlige reklameklikkere. Bare så du på forhånd ved det og ikke bliver skuffet, når mange mennesker kommer forbi din side og få af dem klikker på dine reklamer.