Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udenlansk webhost til dansk netbutik=?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen

Er der noget problem i at bruge en webhost som justhost.com til at hoste en dansk webbutik?

Altså oplevere danske besøgende det som værende langsommere hvis hjemmesiden ikke er placeret på en dansk server, nogle der har dårlige erfaringer med udenlandske hoste osv osv.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 13:13

Jeg har kun gode erfaringer med min Shopify butik, som kører i et US datacenter

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:15

Lav en soegning her paa sitet, der er rimelig stor enighed om at det er en ret dum ide. :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 13:20

lavede en søgning og synes ikke at finde noget konkret.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:28

Som udgangspunkt er der ikke noget problem at placere en dansk webbutik der, men dine kunder vil helt klart komme til at den er langsommere i forhold til en dansk placeret server.

Til små sites, så er justhost sikkert et godt valg, til en webshop ville jeg aldrig vælge dem

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:29

Normalt siger man at man skal have sin server placeret tæt på ens målgruppe... så har du danskere som målgruppe så skal serveren være i DK, og ligger din målgruppe i USA skal den være placeret der. Dataoverførsler over lange strækninger tager tid

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:31

En udenlandsk server kan sagtens være hurtigere end en dansk og omvendt.

Der kan også være nogle ting med SEO som gør det bedst at have det på en dansk host, men det er blot én parameter ud af mange.

Der er både gode og dårlige hosts både i danmark og udlandet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:59

Mht. hastigheden og det tekniske, så tror jeg du i mange tilfælde kan finde ligeså gode udenlandske hosts. Det er i hvert fald min opfattelse efter at have prøvet et par stykker.

Der hvor du vil få problemer er i forhold til support. Jeg vil derfor sige det således;

Er du teknisk velfunderet og ikke afhængig af support fra dit webhotel, så kan du godt vælge en udenlandsk host. 

Er du afhængig af support, så ville jeg vælge en dansk host.

Det er mit bud!

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 14:05

Jeg vil personligt godt udrydde "myten" om at det påvirker SEO-resultaterne at siden ligger på en udenlands server, eftersom AionDanmark ligger nummer 2 ved en søgning på Aion på google.dk og generelt ranker rigtig godt på danske søgeord, på trods af at siden ligger på en tysk server.

Svartiden er der skam heller ikke noget i vejen med, på trods af at siden ikke ligger hos den allerbedste tyske host jeg kender.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:11

Frederik - DirectHost:

Jeg vil personligt godt udrydde "myten" om at det påvirker SEO-resultaterne at siden ligger på en udenlands server, eftersom AionDanmark ligger nummer 2 ved en søgning på Aion på google.dk og generelt ranker rigtig godt på danske søgeord, på trods af at siden ligger på en tysk server.

Svartiden er der skam heller ikke noget i vejen med, på trods af at siden ikke ligger hos den allerbedste tyske host jeg kender.

Problemet er ikke landet - men afstanden. Søgemaskinerne er ligeglade med om din server står i sønderjylland, eller om den stå 20 km fra grænsen inde i tyskland. Problemet er kan opstå hvis din server ligger oversøisk...

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)