Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et godt råd til Thorborg vedr. Amino Freelancer

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg tror I kan hente mange flere penge hjem via reklameindtæger.
Måske ikke direkte banner salg, men på en anden måde. 

Det skulle gøres så der var et system der gjorte, at man bød CPM på at ligge øverst når folk manglede opgaver.
Sådan vil det fungere:

Når en X opretter en opgave og bruger ordet "Google Adwords" kommer der 3 "annoncer" frem, med folk der er knald gode til Google Adwords og har betalt for at ligge der. De får en lille annonce (lidt alá reklamerne på Facebook; direkte telefon-nummer, e-mail og et banner(110 * 80 pixel) (evt. firma logo eller foto af manden). Og en lille salgstekst på max 100 tegn.

De 3 annoncer bliver vist udfra et annonce system I har.

4 personer er supergode til Google Adwords og går ind og byder på "Søgeord"
Det vil sige at byder, person 1, 80 øre for hver visning han får på søgeordet "Google Adwords optimering"  og 2 byder 60 øre, 3 byder 40 øre og 4 byder 39 øre, vil kun person 1, 2 og 3 blive vist og person 4 vil blive bedt om at byde mere hvis han vil vises.

Så kunne man købe mere generelle søgeord og byde mindre, alt fra "optimering" og meget andet.

Jeg tror rigtig meget på ideen. Jeg er i hvert fald første mand der byder på ordet "Facebook"

Kunne det bruges? Det blev måske skrevet dumt, men har ikke meget tid lige nu og bedre lidt end intet. 

__

Så hiver man også penge ud af de rigtige folk. Der vil nok altid være mindre med en opgave og altid flest med løsningen.
- I vil kunne hive mange penge hjem på ord som "webdesign" "webshop system" 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 19:43

Hvis jeg var freelancer, ville jeg gerne betale et beløb, for at kunne indlægge en lille annonce, med mit logo, foto samt noget tekst.

Jeg ville også som freelancer gerne have et eller andet, der kunne bringe mig forbi køen, som eksempelvis med annoncer Gratis-Sølv-Guld.

Som bruger af freelance, syntes jeg den er både overskuelig og fyldestgørende. Men jeg ville nok hurtigere få øje på nogle separate annoncer og så starte med at gennemgå dem.

Håber at indlægget kan bruges.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:57

jesperFG:

andre steder tager man enten procenter af ordrens pris, eller det koster penge at købe kontakinformationerne. Men jeg er enig med de andre i at det der skiller Amino ud fra flokken er jo netop at alt er tilgængeligt - men man kan købe sig til lidt ekstra via plus. Det er et koncept jeg personligt godt kan lide og gerne betaler for.
En yderligere mulighed kunne være at annoncører af jobs og freelancere kunne købe sig til en bedre position, en større fremhævelse af deres job.

En ting jeg godt kunne tænke mig at se som plusmedlem er muligheden for at sortere på pris på job-tilbud-mails - jeg har flere gange modtaget mails om "nyt job" - og når jeg så kigger ind så er det en der vil have lavet et logo for 2-500 kr - og det føler jeg er spild af tid. Så en løsning til at sætte en min. beløb op - ELLER bare at få lidt info om jobbet med i mailen, det ville være fantastisk.  :)

Ellers et godt koncept :)

mvh
Jesper FG

Hvis man nu betalte for jobs man rent faktisk fik, med f.eks. en procentdel, ville det vel ikke afholde nogen vel?

God ide med info på jobbet, det vil jeg kigge på.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:01

Simon:

Hej Martin,

Jeg tror I kan hente mange flere penge hjem via reklameindtæger.
Måske ikke direkte banner salg, men på en anden måde. 

Det skulle gøres så der var et system der gjorte, at man bød CPM på at ligge øverst når folk manglede opgaver.
Sådan vil det fungere:

Når en X opretter en opgave og bruger ordet "Google Adwords" kommer der 3 "annoncer" frem, med folk der er knald gode til Google Adwords og har betalt for at ligge der. De får en lille annonce (lidt alá reklamerne på Facebook; direkte telefon-nummer, e-mail og et banner(110 * 80 pixel) (evt. firma logo eller foto af manden). Og en lille salgstekst på max 100 tegn.

De 3 annoncer bliver vist udfra et annonce system I har.

4 personer er supergode til Google Adwords og går ind og byder på "Søgeord"
Det vil sige at byder, person 1, 80 øre for hver visning han får på søgeordet "Google Adwords optimering"  og 2 byder 60 øre, 3 byder 40 øre og 4 byder 39 øre, vil kun person 1, 2 og 3 blive vist og person 4 vil blive bedt om at byde mere hvis han vil vises.

Så kunne man købe mere generelle søgeord og byde mindre, alt fra "optimering" og meget andet.

Jeg tror rigtig meget på ideen. Jeg er i hvert fald første mand der byder på ordet "Facebook"

Kunne det bruges? Det blev måske skrevet dumt, men har ikke meget tid lige nu og bedre lidt end intet. 

__

Så hiver man også penge ud af de rigtige folk. Der vil nok altid være mindre med en opgave og altid flest med løsningen.
- I vil kunne hive mange penge hjem på ord som "webdesign" "webshop system" 

Hej Simon

Rigtig god ide og jeg forstod den udmærket.
Eneste udfordring er at det desværre i Danmark er svært at tage småbeløb fra folk og lave et system der kan gøre det er hammer dyrt.
Men jeg tænker lige mere over det.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:04

Corporation:

Hvis jeg var freelancer, ville jeg gerne betale et beløb, for at kunne indlægge en lille annonce, med mit logo, foto samt noget tekst.

Jeg ville også som freelancer gerne have et eller andet, der kunne bringe mig forbi køen, som eksempelvis med annoncer Gratis-Sølv-Guld.

Som bruger af freelance, syntes jeg den er både overskuelig og fyldestgørende. Men jeg ville nok hurtigere få øje på nogle separate annoncer og så starte med at gennemgå dem.

Håber at indlægget kan bruges.

Også rigtig godt input, tak for det :-)

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:06

Anjah:

Man kunne evt tage x antal kroner for medlemskab/adgang til Amino Freelancer pr måned, og evt have mulighed for at købe års-medlemskab med x%rabat.

Alternativt blot et engangsbeløb for tilmelding..

Derudover kunne man give alle ikke-medlemmer mulighed for at se opgaverne på Freelancer. Men således at de ikke kan se udbyders kontaktoplysninger, og ikke kan byde ind på opgaver.

En freelancer kan således vælge først at købe adgang når personen har spottet en eller flere opgaver han/hun gerne vil byde ind på

Også godt input, tak for det!!

Dbh Martin

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 22:13

lige en brainstorm inden mit hovede rammer dynerne (og håber at antibiotikaen virker på den yngste så jeg kan få lov at sove i nat Smile ) ... hvad med at Amino+ ser opgaverne 24 timer før de kommer i "offentligt" udbud :)

og ja - at betale en procentdel (provision) for at lande en opgave vil også være ok :) 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 03:55

jesperFG:

lige en brainstorm inden mit hovede rammer dynerne (og håber at antibiotikaen virker på den yngste så jeg kan få lov at sove i nat Smile ) ... hvad med at Amino+ ser opgaverne 24 timer før de kommer i "offentligt" udbud :)

og ja - at betale en procentdel (provision) for at lande en opgave vil også være ok :) 

Hej Jesper

Først og fremmest god bedring med ungen.
Gode ideer, jeg er enig i at en kombo af de forskellige ting virker godt.

Dbh Martin

Fra Århus
Tilmeldt 2. Aug 09
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 12:26

Jeg sidder og tænker lidt på et creditsystem, hvor man køber feks 100 credits for et fast beløb.
Den annonce man så byder på skal koste X antal credits, uanset om man vinder den eller ej.

Dette kunne evt være påbudt "gratister".

Det skal stadig være billigt, så det ikke skræmmer brugerne fra at byde på en opgave, og ud fra devisen: "Mange bække små...."

Bare en lille brainfart herfra :)

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 13:08

Ideen om at bud koster penge synes jeg ikke er optimal. Det ikke et godt incitament til at byde på opgaver der i forvejen har mange bud, hvilket resulterer i at opgabe-udbyderen ikke vil få alle de bud han/hun ellers vil have fået.

Jeg synes at den måde fx. elance håndterer det på er fint:

Efter valg af freelancer, indbetaler mane efter aftale pengene til Amino Freelancer, som så selv tager et cut, og udbetaler resten til byderen.

Det har følgende fordele:

• Det er nemt at forstå
  • Det er nemt at bruge
  • Hverken byder eller opgavestiller "spilder" penge, fx. på ubrugelige bud

Det er i hvert fald min mening :)

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)