Hej allesammen Nu skal jeg jo ikke ødelægge jeres SEOdag ;-) Siden skal ikke findes af brugerne ved søgning på søgemaskiner, men ved at brugerne som læser et trykt magasin som jeg udgiver indtaster den angivne adresse. Det har de kunnet finde ud af siden 1992, så det satser jeg på stadig gælder. Som forretningsdrivende er det utroligt vigtigt at holde styr på omkostningerne, og det er overhovedet ikke meningen at det fremover skal være "gør det selv" men jeg vil gerne have en idé om hvor lang tid det tager at "producere" en sådan side udelukkende ved hjælp af Adobe som jeg har fået en licens til på min private computer, og derfor gør jeg det selv til vores Decembernummer (og så køber jeg lige hjælp til knapperne så man kan "bladre"). Som det er nu ligger niveauet professionelt på 15-20.000 pr. magasin og det er så på grænsen til at en udvidelse af det trykte magasin vil kunne komme på tale, - men så er der problematikken omkring miljøbelastning m.v. Jeg gør det for at blive klogere på hele processen, og som nævnt er SEO og lign. ikke på dagsordenen. Michael Sørensen
|
Hej
Det var nu meget nemt.
PSD filen skal være i RGB color mode hvorefter den eksporteres til Imageready og der trykkes på knappen k hvorefter man markerer det ønskede område med kniven, - dobbeltklikker og så kommer et pop-up vindue hvori URLen indsættes. Det hele gemmes som HTML & billeder og er så er det klar til brug. Links bliver til HTML og kan redigeres som sådan efterfølgende hvis nødvendigt.
Forklaringen kom kvit og frit på min firmamail fra en person som kun læser med på Amino uden profil, og det skal vi selvfølgelig have lavet om på når man er så hjælpsom hvorfor vedkommende nu er tilbudt en Amino Plusprofil af mig.
Michael Sørensen