Gennem mine år med drift af e-butik har jeg eksperimenteret med forskellige emne titler i mine nyhedsbreve, for at finde den gyldne sætning. Det hele handler jo om, at kunden skal trykke på dit nyhedsbrev i indboksen, ellers kan indholdet jo være fuldstændig ligegyldigt.
De sidste par måneder har jeg brugt søgefrasen: Vi ved godt du har købt ved os før, men nu giver vi dig blablabla.
Denne søgefrase har over fordoblet min klikrate på mine nyhedsbreve 6 gange i træk nu. Prøv lige at smid en nyhedsmail af sted til jeres kunder her på tirsdag omkring 08 tiden med den emnetitel. Har i hvert fald fanget vores målgruppe.
Jeg håber tippet kan bruges og gøres jeres forretninger endnu bedre herop til julesalget
Jeg så en amerikansk oversigt for lidt tid siden, lavet af en mand der ikke laver meget andet end nyhedsbreve. Sætningen han havde brugt med den største klikrate var noget så simpelt som "Bad news!" . Det handler jo om i første omgang at få kunden til at åbne det, så man kunne måske godt kringle en dårlig nyhed ind, efter fulgt af et "til gengæld ......" eller "Den gode nyhed er så, at du får 10% rabat ......" eller lignende. Vi vil da prøve det af snart :)