Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til USA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har på det seneste fået et par henvendelser fra USA om at handle i min webshop og jeg har i den forbindelse nogle spørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe med:

Hvad med betaling ? Jeg har adgang til internationale kort i min shop, så det burde vel ikke være et problem eller ?

Momsen skal jo/vel trækkes fra og fortoldes i USA ? Er der noget her, som man skal være opmærksom på ?

Forsendelse ? Jeg kan vel blot sende pakken med Post DK eller hvad gør I ?

Andre ting, som jeg skal være opmærksom på med handel med private kunder fra USA ? Regler/love osv ?

Og så bare lige... Det er da for fedt at ens butik bliver fundet så langt væk fra  Det må dog være danskere, da min shop ikke er oversat til engelsk og det vidner navnene da også om, selvom korrespondancen har været på engelsk...

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Horsens
Tilmeldt 16. May 06
Indlæg ialt: 499
Fra  Campaya Skrevet kl. 00:52
I mine øjne blinker der et "Warning, Warning" lige nu.

Hvis du har fået en henvendelse på Engelsk fra USA fra folk der gerne vil købe noget hos dig på et dansk site så er jeg ret overbevist om at det er en form for svindel. Så tag dig i akt. Det kan let være nogen der enten vil snyde dig for penge eller varer.

Hvis det mod forventning ikke er svindel, så skal du huske på at kreditkort gebyret for et udenlandsk udstedt betalingskort er større end et dansk udstedt. Hertil kommer naturligvis øgede fragtomkostninger m.m.

Claus

https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 01:17
Jeg har nu heller ikke fået nogle ordre endnu, men kun forespørgsler.. Navnene virker meget danske (f.eks. Line Andreassen), -og der kunne jo godt bo en dansker eller 2 derovre som måske gerne ville have noget dansk design :) - men ellers har du da fuldstændig ret i at man skal se sig for, -det var egentlig også grunden til at jeg oprettede tråden, for der må jo være nogen, som handler med kunder fra "overthere".

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Horsens
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 72
Fra  A&B Industri-Service Skrevet kl. 20:21
Kære Majbrit.

Lidt filosofi....

Tager du til USA en gang imellem - nå ikke.

Hvad nu hvis du fandt en partner-butik (helst en interessant stat) i dette KÆMPE marked og inviterede dem hertil på en Denmarks rejse med Rebild Hills 4.juli, KBH og Odense og Padborg. Det gjorde ikke noget at det var folk med danske rødder - de vil gerne gense deres rødder, hvis der er nogen.

De skal så skaffe dig nogle varer som ville være salgbare i Padborg (også for tyskere). Dine varer sendes derefter som betaling over i deres butik - og så kan de sælge danske varer til 2. og 3. generations danskere på postordre + det løse.

Prøv at gøre dine forretninger globale og med lidt større volumen.

Det kunne åbne op for fradragsberettigede rejser hvor messebesøg, handelsmøder med fabrikker, værksteder og beslægtede butikker fylder godt op i planen.

Jeg har prøvet det - det er en udfordring, men også en stor oplevelse og det vil forme dit liv og din virksomhed.

Hilsen, Bent, A&B

NB. Du skal lige registrere dig som eksport- og import-virksomhed. Det koster kun en blanket og liste-angivelse når du betaler moms.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:38
Dato: 06-10-2006 22:53:06 Forfatter:Christobel
Jeg har på det seneste fået et par henvendelser fra USA om at handle i min webshop og jeg har i den forbindelse nogle spørgsmål, som jeg håber at I kan hjælpe med:

Hvad med betaling ? Jeg har adgang til internationale kort i min shop, så det burde vel ikke være et problem eller ?

Momsen skal jo/vel trækkes fra og fortoldes i USA ? Er der noget her, som man skal være opmærksom på ?

Forsendelse ? Jeg kan vel blot sende pakken med Post DK eller hvad gør I ?

Andre ting, som jeg skal være opmærksom på med handel med private kunder fra USA ? Regler/love osv ?

Og så bare lige... Det er da for fedt at ens butik bliver fundet så langt væk fra Det må dog være danskere, da min shop ikke er oversat til engelsk og det vidner navnene da også om, selvom korrespondancen har været på engelsk...

du skal lige huske at blive registeret som eksportør, gennem selvskabsstyrelsen, dernæst skal du indsende en ansøgning om skats e-export computersystem, hvori du kan opgive hvad du sender ud og hvordan osv.,, og så skulle du gerne være klar til at sende pakker ud af landet med post danmark.

Tilmeldt 31. May 06
Skrevet kl. 23:30
Tak for alle de gode råd om salg til USA.. Nu er der ingen ordre endnu, men kun forespørgsler, men det er da dejligt med de gode råd hvis det skulle blive aktuelt.. Meeen hvis jeg virkelig vil slå mine folder på det store globale marked, så er der nok lige nogle ting, som jeg skal have på plads først.. F.eks. vil det nok være en ret god ide at få min shop oversat + nogle flere betalingsmuligheder m.m. -Men et eller andet sted, så har man jo lov til at drømme om en global forretning..

Og Bent, jeg har været i USA, endda en hel del gange, men det var i min tid, som IT projekt Manager for Danfoss, - så lidt berejst er man vel

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)