Findes der en hostedserver løsning, hvor man kan have software liggende, som kunderne kan downloade via et link?
Situationen: Kunden køber software på webshop -> webshoppen sender kunden et link til en hosted server - hvor de kan downloade softwaret
Licensen sender jeg personlig til dem via e-mail, og kommer ikke ind over webshopen eller den hosted server!
Kunderne skal kun have adgang til den server via det link, som sendes ud! Hvad kræver det? Jeg skal have fundet en Australsk host udbyder, som kan løse dette for mig...
super :-) - nu skal jeg bare have nogle begreber på plads. Jeg er ved at bygge en webside op via en online CMS system - er det også et webhotel - eller blander jeg to ting sammen?
super :-) - nu skal jeg bare have nogle begreber på plads. Jeg er ved at bygge en webside op via en online CMS system - er det også et webhotel - eller blander jeg to ting sammen?
Jeg har tid :)
CMS = Content Management System. Det er en form for program, hvor du nemt kan ændrer i din hjemmeside. Du kan også kalde det et redigerings program. Der findes så flere tusinde CMS systemer, fx. Wordpress. Derudover er der også mange der selv har udviklet deres eget.
Et webhotel, er blot der hvor din hjemmeside ligger rent fysisk. Det har ikke særlig meget at gøre med det, som din hjemmeside skal kunne. Webhotellet har kun noget at gøre med, hvor hurtigt din side kører osv. Det lyder ikke som om du har et stort behov, så tag et kig på Gigahost.dk :) Eller one.com. Det vil jeg anbefale dig..
Et shopsystem, som kan klare at sælge filer online er Prestashop, eller Magento. Der er mange som kan sætte en shop op for dig, og hvis du ikke har de store behov, så kan du være igang for et par hundrede kroner :)