Hej, Jeg skal til at lave et tilbud til en norsk grossist der gerne vil forhandle vore produkter. Jeg er dog noget usikker på hvad jeg skal tage højde for i forhold til moms, told osv. Jeg mener eks. at have hørt, at myndighederne i Norge tillæger norsk moms når varerne lander i Norge. Alt hjælp til dette er meget velkomment. Mvh Claus |
Salg til grossist i Norge
|
Foreløbig mange tak. Kommer min kunde så ikke til at betale moms i Norge? Mvh Claus |
Hej Claus Der er gode chancer for, at grossisten/din norske kunde ved alt om de norske momsregler, og jeg synes, at du skal lade være med at bekymre dig mere om det. Men ja: I Norge fungerer momsberegningen nogenlunde som i Danmark, selvom der er udsving i de specifikke regler, så han vil formentlig kunne trække al eventuel pålagt købsmoms fra, og hvis han ikke kan, har det stadig ikke noget at gøre med dit tilbud - eller er det sådan, at jo mere moms, man betaler, jo billigere kan man købe hos dig? :-) God arbejdslyst, god weekend og mange hilsner |
Dato: 06-10-2006 16:52:47 Forfatter: Anette/Inloco eller er det sådan, at jo mere moms, man betaler, jo billigere kan man købe hos dig? :-) God arbejdslyst, god weekend og mange hilsner Hej Anette, Nej, sådan er det godt nok ikke :-) Spørgsmålet opstod efter at have læse nedenstående indlæg, som jeg ikke helt forstod meningen af: Mvh Claus |
Jeg mener da ikke, at de har VAT-numre i Norge - Eller ? Mvh Claus |