Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg blivet fyret pga sygdom!!! – HJÆLP!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Nov 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontant:

Ninna77:

Som skrevet vil min læge IKKE udlevere lægeerklæringen før firmaet spørger efter en. selvfølgelig det er 400 kr. værd men jeg kan jo ikke indsende nogen erklæring når jeg får svar om at de ville vende tilbage. Læs venligst min arbejdsgivers svar igen.

Hej Ninna.

Selvfølgelig kan din læge udlevere en lægeerklæring til dig uden om dit firma, men så bliver regningen sendt til dig.

Jeg ville se at få det ordnet i en fart, hvis jeg var dig. Jeg mener nemlig - modsat andre - i denne tråd ikke at du står så godt, da du dels har forholdt dig passivt (ved at vente så længe på svar) og dels ikke kan dokumentere at en af de omtalte telefonopkald ikke har haft til formål at informere dig om lægeerklæringen.

Mvh Lassen

Hej Lassen

Tak for dit svar.

Det er Ikke helt korrekt.

Jeg har sent brev til min arbedsgiver om at kontakte mig via email eller pr brev hvis de har yderlige spørgsmål eller andet.  pga sygdom jeg kan ikke klare telefon samtale pt. Og kan dokumenteres.  Oveni jeg har haft flere email korrespondance med min chef som kan  dokumenteres. Så det er faktisk irrelevant med telefon samtale.

til sidst har også altd informeret via email om at jeg kan arbejde eller ej.  Sidst har sendt email  2009 – 28 – 10.

Så jeg kan blank afvise alt om information via telefon.

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 19:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Se at få den læge erklæring og send et brev med hvori der står at du havde sendt lægeerklæringen en gang tideligere, men eftersom 10% posten forsvinder under transport, antager du at de nok ikke har modtaget den, så nu sender du en ny, så kan du jo lige melde dig ind i en fagforening, så skriver du at du gerne vil have et møde med dem omkring dit sygdomsforløb sammen med en  fra din nye fagforening, så får i talt om tingene og finder sikkert ikke en løsning, men du vinder en del tid til at finde noget andet.

Det er jo dig der taber hvis den lægeerklæring ikke bliver afleveret din læge og arbejdsgiver ender jo ikke på gaden hvis du ikke får penge det gør Du,

venlig hilsen preben

Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:33

Hej Ninna

Det kan være en god idé at få hjælp, enten fra en fagforening inden for området eller fra en advokat med speciale i lønmodtager sager.
Jeg oplevede for nogle år siden at få en uberettiget fyring. Min daværende fagforening smølede og ville ikke rigtigt sætte deres advokat på. Til sidst mistede jeg tålmodigheden og gik selv til en advokat. Vi fik bevilliget fri process, hvilket betyder at udgifter til advokat og retsag bliver afholdt af det offentlige, eller arbejdsgiveren. Men det betyder at jeg ikke ville kunne få en regning for dette. Det er sådan at lønmodtagere generelt står meget godt i sager mod arbejdsgivere og derfor er der god mulighed for fri process.

Så tag fat i fagforeningen, hvis ikke der er hjælp der, så gå til en advokat. 

*** Fotograf Claus Lavendt - Professionel reklamefotograf ***

*** www.lavendtphoto.com ***

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 01:06

Jeg synes ikke det fremgår helt tydeligt, så nu spørger jeg:

• Er der tale om en stilling som funktionær eller timelønnet?
  • Har ansættelsen været omfattet af en overenskomst?
  • Du har været syg i 1,5 måneder - men arbejdsgiveren skriver  i opsigelsen, at du har været syg i 3-4 uger. Ved han det ikke, eller hvordan skal det forståes.
  • Har arbejdsgiveren anmeldt din sygdom til kommunen med henblik på refusion af sygedagpenge? (Hvis han har, så vil du enten have modtaget et underetningsbrev fra kommunen, eller arbejdsgiveren vil have sendt formularen direkte til dig, så du kan skrive den under)
  • Hvor længe har du været ansat i virksomheden før du blev syg? - Har du opfyldt beskræftigelseskravet?
  • Har du fået fuld løn under dit sygefravær?

Jeg ved godt, at det er mange spørgsmål, men det er svært at give dig et svar, uden at have et større kendskab til hvilke vilkår, du har været ansat under.

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)