Dato: 05-10-2006 21:41:09 Forfatter: Fraende Media Jeg kan ikke se hvor meget andet der er at gøre jo ?.. Hvis der er nogen der har andre forslag, er i mere end velkommende..
Forslagene til andet at gøre, kan du fx læse i Hans', Markus' og i mit svar på din tråd. Hvad siger du til de forslag?
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Personligt ville jeg sende ham en faktura på det du har leveret og udarbejdet. I har en aftale og den er bindende. Men som andre her vil jeg selvfølgelig også satse på en dialog først og evt. få en gensidig aftale til begges tilfredsstillelse. Hvis det ikke hjælper så forklar kunden at du har brugt et hvis antal timer på sagen og derfor bør få betaling for dette. Derefter skruer jeg bissen på og nævner selvfølgelig incasso og går hele vejen hvis det kræver dette.. Har dog aldrig prøvet dette.."heldigvis" og har heller aldrig gjort brug af kontrakter..
Hvad er egentlig kundens begrundelse for at stoppe arbejdet..??
Jeg kom lige til at tænke på denne tråd. Hvad kom der ud af historien? Og hvad mente du om de råd, som vi gav om at søge dialog med kunden?
Hilsen Anders
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Altså.. Sagen er jo endnu ikke ude af verdenen.. overhovedet ikke... tværtimod, så har han lige droppet endnu et af mine projekter for ham, så nu er det da 100 at der skal gøres ET eller andet ve dette problem !..
Dialog med denne kunde er desværre fuldkommen fortabt . Han har ingen sans for hvor lang tid det jeg har lavet tager, og kan på ingen måde se hvorfor jeg skal have noget som helst, nu når jeg jo ikke har leveret noget til ham ?.. Så ja.. Lidt et håbløst tilfælde, der er umuligt at få kontakt til.. Jeg har en smule kontakt til HK, som jeg har fået til at kigge på min kontrakt med ham, og det forløb som vi har arbejdet med.. Har endnu ikke hørt fra dem, da jeg først skal ringe derned imorgen.
Jeg håber selvfølgelig på det bedste, og at det ikke bliver nødvendigt at bringe en advokat ind i det (hvilket kun kan betale sig hvis HK bakker mig op.) Mine forhåbninger går på, at han giver bare en lille smule efter, når jeg får fortalt at der er en fagforening der har min ryg. (har jeg endnu ikke gjordt, da jeg ikke er sikker på det.)..
Det er yderst belastende med den slags kunder. Jeg ville uden at tøve sende ham en regning der svarer til det tidsforbrug der er brugt på projektet/projekterne, og helst til den normalpris du tager. Sådanne kunder kan ligeså godt lære det med det samme at de ikke skal misbruge ens kostbare tid og venlighed.
Dog skal man også være lidt large og forsøge at forhandle sig frem til en løsning, der er dog grænser.