Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontraktbrud fra kundens side.. hvad gør jeg?.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Goddag andre aminoer, og helst jer med juridisk viden..

Jeg har igennem en periode på godt 3 uger, nu arbejdet sammen med en kunde om at lave en hjemmeside med noget CMS-system.
Jeg har brugt ekstremt mange timer, på at fremstille design til ham, og lige pludselig, efter at jeg ikke har hørt fra ham i 2 dage, ringer han og afblæser projektet...


Kontrakten gik på at jeg skulle stå for design af siden, og opstilling af dette, i CMS system.
Der ville blive tilsendt ham en faktura10.000 kr efter lanceringen af siden..



Er der nogen herinde med juridisk baggrund der kan fortælle mig hvor mine rettigheder ??..

Har jeg overhovedet ikke mulighed for at få noget betaling for det her, og er det fuldkommen latterligt at gå til en advokat, eller hvad ?..
Jeg er medlem af HK, vil de kunne hjælpe mig?.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Surt show, som det hed i gamle dage.

Er projektet færdigt?

I første omgang skal du selvfølgelig satse på at komme i dialog med kunden og finde ud af hvorfor han har trukket i bremsen. Og I skal også snakke om hvordan I kommer ud af det på en fair måde for jer begge to.

Lad være med at skyde med skarpt før det er sidste udvej.

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Det afhænger meget af hvad der står i kontrakten, hvis du kunne vise den (uden at vise nogen oplysninger om kunden vel at mærke), ville det være lettere for folk at give et bud på hvor du stod.

Umiddelbart tror jeg dog du står godt siden du har en kontrakt med kunden om projektet.
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Brian.

Det er sq surt, ingen tvivl om det! Fik du en underskrift på den kontrakt i lavede med hinanden? Gjorde du det er den juridisk bindende, og der er mulighed for at gå videre med den.
Du skal selvfølgelig blive ved med at presse på under alle omstændigher, og gerne nævne advokat.

Tag evt kontakt med et inkassbureau i stedet, da der ikke er mange advokattimer i 10.000 kr, og så er advokaten den eneste vinder.

Husk i øvrigt at få alt på skrift fra nu af, hvad enten det er e-mail eller post. Er det brev til ham hvor du afviser hans "anullering", så send det rekommanderet så han ikke kan afvise at have modtaget brevet.

Mht HK - tror sq ikke det rykker noget steder, med mindre det er en tidsbegrænset ansættelse du havde aftalt. Du er selvstændig nu - nu er det HK der er fjenden

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Ring lige til ham først - måske er der en forklaring, som du kan lære af.

 

Jeg har for nylig haft en kunde som afblæste et projekt midtvejs.

Aftalerne var indgået pr. mail.

Jeg sendte en faktura på hele beløbet og har modtaget betaling.

Det skal siges, at jeg har deltaget i et langt møde hos kunden, hvor mange ideer blev vendt. Hvis jeg blot havde faktureret almindelig timepris for dette "salgsmøde", ville det have oversteget tilbudsprisen - så kunden er nok fint tilfreds med at "slippe" billigt.

Jeg har ingen intention om at forfølge evt. brug af de ideer, jeg er kommet op med. Jeg har ikke behov for en utilfreds kunde, der kan sprede ringe af malurt i mit bæger.

 

mvh Hans

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ville nok også først spørge kunden hvorfor. Det kan jo være at det kun blev udsat, så kan du aftale med ham at du delfakturerer det arbejde du allerede har lavet.

Hvis han ikke vil komme ud med hvorfor, kan du sige at du har hans ordrebekræftelse (går ud fra du har sådan en) og at du egentlig kan forlange hele prisen, men at du er villig til bare at fakturere det du har  brugt af tid.

Så får du måske lidt ud af det.

Hvis han stadigvæk spræller.. jamen så er det op til dig.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej..

Var nede og snakke med HK lige efter jeg havde postet herinde, faktisk..
De bad mig sende en kopi af den underskrevene kontrakt, og så give en beskrivelse af vores aftale og det forløb der havde været indtil videre, ang. mit timeforbrug osv..


Ang. det med inkasso, hvor meget koster de så, i forhold til en advokat ?. Ved sku godt at jeg ikke selv kan betale en advokat, og det ved kunden jo desværre også .

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Der findes en del virksomheder der tilbyder at gøre det gratis, og blot tager de gebyrer de kan få ind, såfremt de kan få pengene ud af kunden. Generelt er der mange forskellige måder hvor på de forskellige har struktureret deres priser.

Prøv eventuelt at kigge på SkanKred

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Brian, er det overhovedet nødvendigt at gå så lagt til at starte med?

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan ikke se hvor meget andet der er at gøre jo ?..
Hvis der er nogen der har andre forslag, er i mere end velkommende..

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)