Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms i EU

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Budapest
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke systemet i Danmark, men i Ungarn er mit firmaregistreringsnummer forskelligt fra mit ungarske- og EU-momsnummer (HU- og så otte cifre fra mit ungarske momsnummer er mit EU momsnummer). Mit 'cvr-nummer' er udstedt af det centrale firmaregister, men mine momsnumre er udstedt af skattemyndighederne og de to væsner koordinerer ikke deres numre.

Kunne det eventuelt være fordi tyskerne ikke kan genkende dit cvr-nummer som et EU momsnummer?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:42

Thomas Søndergaard:

Jeg kender ikke systemet i Danmark, men i Ungarn er mit firmaregistreringsnummer forskelligt fra mit ungarske- og EU-momsnummer (HU- og så otte cifre fra mit ungarske momsnummer er mit EU momsnummer). Mit 'cvr-nummer' er udstedt af det centrale firmaregister, men mine momsnumre er udstedt af skattemyndighederne og de to væsner koordinerer ikke deres numre.

Kunne det eventuelt være fordi tyskerne ikke kan genkende dit cvr-nummer som et EU momsnummer?

Sådan er det os i Tyskland, men derfor kan man jo nemt validere et EU nummer online!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 22. Dec 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 07:50

Peter - Revisor:

Hej!

Du bør gøre din leverandør opmærksom på, at "reverse charge"=omvendt betalingspligt er gældende indenfor

EU.  MD art. 56 stk. 1, litra a!

Tak for det - den henviser jeg også til.

Mads

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)