Så fandt jeg lige ud af endnu en ting som jeg ikke viste, og hvor er det så svært at undersøge tingene på forhånd. På min aftale med PBS står der, at den giver mulighed for indløsning af eDankort, og derfor har jeg skrevet det på listen over betalingskort man kan benytte i webshoppen. Min webshopudbyder har ikke nogen steder skrevet, at der er kort man ikke kan benytte i den løsning vi har, så vi har gået i den tro at alt var i orden. I aftes havde jeg så en mailkorrespondance med med en kunde der ville benytte eDankort, og efter søgen på nettet og opringning i dag til PBS og min webshopudbyder finder jeg ud af, at mine kunder ikke kan bruge deres eDankort i vores butik. Det kræver et stykke software, som ikke er tilgængeligt, og det vides ikke hvornår eller om det kommer, fordi eDankort ikke er så udbredt endnu. Det er ikke en særlig rar situation at stå i, jeg er selv skyld i den, det er jeg godt klar over, og derfor vil jeg også lige gøre opmærksom på det, hvis der skulle være andre end mig, der ikke kender til eDankortet. Systemet virker sådan, at man bliver sendt direkte til sin Netbank, og at man ikke har et fysisk kort i hånden med kortnummer osv. Hilsen |
Hej Lene
Jeg kender ingen der har et eDankort, og formoder at de der har sådan et sikkert også har et alm. Dankort. Da jeg aldrig har forstået hvordan det virker har jeg undladt at reklamere med det.
Jeg synes jeg så en anden med-aminos website hvor der reklameredes med eDankort, og det kan da nok være på sin plads at advare om at medmindre man positivt har sikret sig at ens webshop understøtter eDankort - så gør den det nok ikke.
/Jesper