Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Detail butik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Aminoer, er selv idag ansat som "tøj pusher" i en tøj butik ;)

Har så hørt snak om en spændende butik, hvor den nuværende ejer evt. vil trække sig ud pga af et andet projekt og derfor sælge butikken.

SPØRGSMÅL::::

Er der nogen der har erfaring med hvor mange penge der skal til for at komme igang, altså køb af butik varelager,  alt hva der nu skal til( herretøj Mellem profil) ca 200-230kvm butikken er renoveret for et par år siden så det skal der ikke bruges penge på i første omgang.

Spørg da jeg er meget interesseret, men synes det virker useriøst hvis man på forhånd kan sige at det er urealistisk økonomisk... der er jo ingen grund til at spilde folks tid, vi har jo alle nok at se til ;)

Håber på nogen seriøse svar som altid :-P

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:06

Du skal have 1-2 mio kr enten i form af en kassekredit eller som cash på firmakontoen... Det kræver mange penge at starte en tøjbutik op!

Tilmeldt 16. Apr 08
Skrevet kl. 22:26

ja næsten alt ender jo med at blive dyrer end man regner med ;)    ved du hva der præcis skal bruges penge på i en opstartsfase??  varelager er ca. 500.000kr ved jeg. hva er det ellers der gør det render op ?

I disse tider er der jo ik nogen ekstreme beløb i form af urealistisk høje nøglepenge.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:01

Construx:

ja næsten alt ender jo med at blive dyrer end man regner med ;)    ved du hva der præcis skal bruges penge på i en opstartsfase??  varelager er ca. 500.000kr ved jeg. hva er det ellers der gør det render op ?

Du skal have et fribeløb til alle de faste omkostninger som løn, husleje, rengøring, lys, varme, el osv... Dertil kommer der de variable omkostninger som reklame, inventar, ting der går i stykker, nye tiltag osv.

Du skal have et større fribeløb på kontoen, da du ellers risikere at væle dig selv rent likviditetsmæssigt... Der skal med andre ord være en stødpude...

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 00:29

Jeg er meget enig med Fashion-Seller.

Alene til husleje er det ikke unormalt, at du skal betale 3 måneders depositum + 3 måneders forudbetalt leje + moms. (Momsen får du tilbage - men meget senere).

Leverandørerne i tøjbranchen giver ikke lange kreditter for øjeblikket, så her kommer du også til at lægge en del penge ud, inden omsætningen kommer ind.

Du skal også kalkulere med, at en del af omsætningen betales med kreditkort, hvor du igen skal vente på pengene.

Men der er ingen af os her på Amino, der kan give dig et eksakt beløb, da det vil kræve et indgående kendskab til butikkens budget. Og hvad med afståelse for butikken - det skal du vel betale udover varelageret?

Men det lyder spændende, og du skal da ikke opgive på forhånd.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:48

Espresso:

Alene til husleje er det ikke unormalt, at du skal betale 3 måneders depositum + 3 måneders forudbetalt leje + moms. (Momsen får du tilbage - men meget senere).

Den glemte jeg da helt! Så der ryger der ydeligere, så er 1 mio kr ik nok!

Espresso:

Leverandørerne i tøjbranchen giver ikke lange kreditter for øjeblikket, så her kommer du også til at lægge en del penge ud, inden omsætningen kommer ind.

Har du ik en butik, der enten viser grønne tal eller har en god egenkapital, så yder mange mærker ik længere fuld kredit, dvs noget af faktura beløbet skal betales ved ordre afgivelsen.

Espresso:

Du skal også kalkulere med, at en del af omsætningen betales med kreditkort, hvor du igen skal vente på pengene.

Kreditkort gebyrer glemte jeg os, doh! Dertil kommer svind, defekte varer og reklamationer. Det er ca 1-2% på textiler (afhænger meget af mærkerne der forhandles!), mens sko er højere...

Tilmeldt 16. Apr 08
Skrevet kl. 13:26

tak for svar boys...  det er sku lettere at tjene penge hvis man var søn af den gamle hr møller el lign så man havde råd til at komme ordentligt igang :-D

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)