Hej alle. Jeg og to kammerater har længe gået med drømmen om at starte egen e-handel op, med tanken om at kunne tjene penge på det. Vi har diskuteret længe, og kommet på et emne, som jeg gerne ville høre jer andres mening/holdning om. Idéen: Vi bevæger os ud på glasmarkedet, med salg af drikkeglas af alle slags. Vinglas, shotglas, ølglas, ølkrus mv. og som tilbehør drikkebakker, drikkespil (glas). Vi har længe researched internettet, og kan ingen e-handel finde med netop det emne. Så vi tænkte at det var måske idéen? Målgruppen ville være unge, fra starten af drikkealderen til midten af 20'erne. og med priser som ligger i den billige ende. Vi vil reklamere på skoler, snakke med de lokale feststeder (Buddy Holly m.m.) Hvad gør vores idé god? Vi sælger normale glas og tilbehør, men også eksklusive glas, hvor vi vil få indgraveret kundens ønskede "tekst/mærke". Glas fra diverse ølfabrikanter, Carlsberg, Tuborg, Albani, og populære udenlandske mærker.
Holder idéen ? |
Hej Lasse
Jeg tror du skal ud i nicheprodukter før det holder. Dvs meget specielle glas der ikke lige kan fås alle steder. Jeg tror sgu ikke umiddelbart der er det store webpotentiale i salg af drinksglas af standardtyper. Dem KASTER de i nakken på folk i Ikea til absolut ingen penge. Til gengæld tror jeg at Whisky-glas kunne være et hit. Også helt særprægede shotsglas (som du selv nævner) Også mulighed for indgravering lyder som en fed ide. Bare gå til den.
Mvh
Ohm