Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pengepræmier???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej amino''er!!!

 

Har tidligere spurgt jer herinde, men tror ikke jeg fik formuleret mig ordenligt, og fik derfor heller ikke helt det svar jeg ønskede. Så jeg prøver lige på ny.

 

Hvilke regler er der indenfor konkurrencer med pengepræmier, hvornår overtræder man Danske Spil''s monopol.

 

Det jeg ikke rigtig forstår er, hvordan tv-programmer som deal/no deal. kan udbetale op til 2 millioner, ligeledes kan programmer som Jeopardy og Hvem vil være millionær også udbetale penge som præmie.

 

Jeg ved også at der er en del der skriver at man kan vinde 1000 kr. hvis man tilmelder sig deres nyhedsbrevnettet.

 

Jeg er totalt grøn indenfor området, men kunne godt tænke mig at lave forskellige konkurrencer med pengepræmier.

Hvornår er det lovligt og hvornår er det ulovligt?

 

Håber I kan hjælpe mig...

 

 

mvh Tobias

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der virkelig ikke nogle kloge amino''er der kan svare på ovenstående ? ? ?
Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hovedregel: Det er ulovligt, hvis det koster penge at deltage.
Tilmeldt 28. Sep 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
De TV programmer du nævner har alle betalt præmieafgift til staten før den udbetales. Derfor er den ikke skattepligtig for vinderne. Det samme forholder sig med Danske Spils tips- og lottogevinster.





 





Er der betalt afgift på spillet/gevinsten indenfor EU er den skattefri. Således er bl.a. gevinster fra de udenlandske bookies Ladbrokes og Expekt skattefrie, da begge firmaer holder til indenfor EU.





 





I tilfældet med de 1000 kr. er de ikke skattefrie, da du ikke har betalt præmieafgift. Det er dog noget du kan gøre, men jeg tror ikke det er specielt normalt blandt mindre startups.... De fleste lader vinderen stå med ansvaret for at staten får sin del af kagen og dermed vil 99% af disse konkurrencer i princippet omgå loven.





 





Faktum er at vinderen af pengepræmier skal opgi det på selvangivelsen hvis der ikke er blevet betalt præmieafgift. Jeg mener dog - uden at være sikker - at gevinster under 200 kr. er skattefri, eller at det er de første 200 kr man ikke skal betale gevinstskat af.





 





Tag en snak med Skat om det. De kan helt sikkert hjælpe dig med at betale præmieafgift. 





www.Resultat.dk - En anelse hurtigere
Tilmeldt 28. Sep 06
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
www.Resultat.dk - En anelse hurtigere
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Premieafgift er ikke det samme som at betale skat af sin eventuelle præmie. Når (eller forhåbentlig) hvis du vinder i Lotto, så er der betalt både premieafgift OG skat af beløbet. Man kan altså også vinde premier, hvor du skal betale skat af beløbet.

Jeg synes du skal ringe til Danske Spil for at høre, om de evt. kan hjælpe dig! Råd herfra (Amino) er gode, men næppe de bedste - så ring rundt og find ud af det. Og du må endelig poste hvad du finder ud, så vi andre har en chance for at blive klogere :)

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)