Nu når jeg ikke at pynte op på mine projekter i år, men hvis jeg når det til næste år og jeg finder på noget jeg mener der passer ind i designet, så vil mit svar være et klart nej. Hvis vi tager udgangspunkt i at de netbutikker / hjemmesider vi snakker om er med base i Danmark, så må det være de danske traditioner der er gældende. Noget så uskyldigt som at pynte op til en højtid, kan jeg ikke forestille mig kan få nogen til at undlade at handle med den enkelte virksomhed. Langt størstedelen af virksomhederne er ejet af private og de bør designe / udsmykke deres hjemmesider som de synes. Hvis jeg støder på en hjemmeside der hylder en højtid som jeg hverken forstår eller ønsker at deltage i, så er det i hvert fald ikke afgørende for mig, om jeg vil købe mine varer der. Der er jo ikke noget politisk eller religiøs propagande i en højtid. Ikke her i landet i hvert fald. Jeg kender personligt ingen der holder jul for religionens skyld. /Tommy |
Hej Obuni,
Jeg er personligt helt enig med dig, men i bund og grund, så handler det jo om at sælge. Umildbart kan jeg ikke forestille mig folk vil købe mere pga. pynt i en netbutik, men fik tværtimod den tanke at det kan få folk til at købe mindre - marginalt, men alt tæller i min verden.
Med venlig hilsen
Casper Schneider