Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO på sub.domæne - hvordan skal det behandles?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 336
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Nu har jeg før fået en dejligt masse hjælp herinde - så hvorfor ikke prøve igen?

Jeg står og skal til at lancere en wiki på et sub domæne. Dvs. at wikien skal ligge på wiki.domæne.dk

wiki.domæne.dk og domæne.dk benytter ikke samme server. (Der er en længere historie bag hvorfor det ikke kan lade sig gøre at have dem på samme domæne og på domæne.dk/wiki i stedet for)

--

Mit spørgsmål går på om jeg skal behandle sub domænet, som et nyt og seperart domæne og hvordan ser Google det? Vil det knytte det originale domæne til det nye eller hvordan er det?

Så vidt jeg kan forstå, så skal man passe lidt på med hvor meget man linker ind til et nyt domæne, så hvis google ser mit sub-domæne som et nyt, så vil det jo blive klart sværere at ranke godt i google.

Mvh.

Janus

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:39

Det korte svar: Google ser dit subdomæne som et nyt domæne. Det får ikke nogen værdi med i baggagen fra hoveddomænet.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:44

Helt enig med Frank

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 22:50

Jeg ville behandle wikien præcis som hvis den lå på domæne.dk/wiki/ , med den ene forskel, at jeg ville sørge for, at der er lidt ekstra links fra domæne.dk til wiki.domæne.dk , så det er tydeligt, at det er drevet af den samme person som domæne.dk.

De fleste artikler om SEO og subdomæner tager udgangspunkt i sider som Wordpress.com, hvor hver mand og hans fætter kan få et subdomæne og skrive om alt muligt skrammel. Så længe du behandler dit subdomæne som en del af siden, så tvivler jeg kraftigt på, at du vil opleve, at der bliver behandlet anderledes end domæne.dk

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 22:50

Verdamt - Så var det som jeg frygtede...

Så er der jo ikke andet for end at kravle den lange seje vej op af SEO trappen...

Tak for det ;)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 17. Mar 09
Fra  BodyMod.dk Shop - Blue Monkeys in Space ApS Skrevet kl. 22:52

JakobP:

Jeg ville behandle wikien præcis som hvis den lå på domæne.dk/wiki/ , med den ene forskel, at jeg ville sørge for, at der er lidt ekstra links fra domæne.dk til wiki.domæne.dk , så det er tydeligt, at det er drevet af den samme person som domæne.dk.

De fleste artikler om SEO og subdomæner tager udgangspunkt i sider som Wordpress.com, hvor hver mand og hans fætter kan få et subdomæne og skrive om alt muligt skrammel. Så længe du behandler dit subdomæne som en del af siden, så tvivler jeg kraftigt på, at du vil opleve, at der bliver behandlet anderledes end domæne.dk

Interessant - Andre der vil byde ind med deres mening om dette?

Tilmeldt 14. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 22:53

Jeg syntes du skal lytte til Frank :D

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:55

Janus Beck Christensen:

JakobP:

Interessant - Andre der vil byde ind med deres mening om dette?

Ja, Jacob ved ikke nok om SEO Wink

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 00:23

@Christian

Kan jeg lokke dig til at dele din viden?

Jeg går egentlig ud fra, at du har ret, når du kan være så sikker i din sag, at du offentligt kan kommer med en joke på min bekostning.

Det er ikke fordi jeg vil ud i en kæmpe diskussion om noget, som jeg sikkert aldrig får brug for, men jeg bliver nysgerrig når folk er sikre i deres sag.

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 09:18

Min erfaring er også at et subdomæne behandles præcis som et selvstændigt domæne. Hvis indholdet er inde for samme emneområde er den bedste løsning derfor at ligge indholdet i en mappe i stedet, således at en del af domæne / link værdien bliver overført til den nye sektion.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)