Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gode råd ang. produktion af børnetøj....

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra helsingør
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
hej alle...

håber der er nogen herinde som kan hjælpe mig lidt.... jeg har en netbutik hvor jeg sælger børnetøj.... primært nye mærker fra udlandet og den går fint.... nu har jeg og en kollega valgt og tage springet og få produceret vores egen kollektion af børnetøj mm.... vi har på plads hvordan det skal se ud  men er gået lidt i stå mht konceptet.... skal vi sælge selv via egen netbutik og evt home party eller sælge til andre butikker som så sælger videre til kunden ? ved at sælge det selv kan vi hilde prisen nede men syntes samtidig det sætter lidt begrænsninger frem for at sælge via andre butikker ? nogen tanker og gode råd ? vi har kontakt til m. kristensen i polen.... nogen som har erfaring med dem ? og selvfølgelig alt efter hvilken salgsmodel man vælger, hvordan sjuser man sig frem til hvor meget man skal få produceret ? og til sidst visit kort, mærker til tøjet mm, hvor får man lavet sådan noget i et måske lille oplag ?

på forhånd tak for hjælpen

mvh

birgitte

 


Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Birgitte!



 

Nu er det jo lige det jeg selv går rundt og laver ;) så lidt gode råd bygget på egen erfaring...kan jeg godt give dig...

 

Først visitkort, brochurer m.m. ...jeg laver dem selv...men de kan også laves i mange trykkerier...

Str. mærker, vaskemærker og navneetikketter køber jeg hos SCANNEX hvor du skal købe 100 stk. af gangen...



M. Kristensen i Polen...jeg kender dem ikke...men er det ikke en Polsk Systue, hvor de også gerne producerer mindre collectioner?

Selv får jeg produceret dansk...i Danmark...da jeg ikke har lyst til at stå med de mange problemer, som jeg ved, at mange af mine kollegaer...desværre kommer ud for...ved at få produceret i udlandet...

Evt. tråde i uorden...og misforståelser...reddes betydeligt nemmere ud...og jeg kan selv holde øje med produktionen...


Jeg sælger vort børnetøjsmærke via Webbutik...men er samtidigt et eller andet sted...hvor I er nu...

Tankerne er mange...jeg bliver spurgt om forhandling...opfordret til at starte fysisk butik...har henvendelser om afholdelse af Home-Parties...

Leder nok også lige efter en, som bare kan overbevise mig...at jeg skal tage skridtet videre ;)

Og lige nu synes jeg egentligt, at døgnet skulle have mange flere timer, hvis jeg skal stå for mere...end det webbutikken giver...



Men man skal jo aldrig ride på een hest ;)



Man mister selvfølgelig noget af avancen, når varen skal igennem et led mere...men omvendt sænkes produktionsomkostningerne/fremstillingsprisen også i takt med forøgelse af antal stk. :)

Nu er jeg jo nok en meget forsigtig type ;) så jeg ville lade min collection producere i et mindre antal...til start...

Derefter ville jeg lade interesse og efterspørgsel bestemme, hvor "vildt" jeg turde satse...




Pøj-Pøj til Jer :)

 

 

Fra helsingør
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :
hej... tusind tak for hjælpen... havde lidt på fornemmeren at jeg nok hørte fra dig :-)

det er en #%(%#" svær beslutning og tage tænker så det brager..... hvad er for dig et forholdsvis lille oplag hvis jeg må spørger ?

kender godt scannex har haft brugt dem da jeg selv syede tøj... ved du om de også laver de der pap makater man sætter i tøjet ?

 

mvh

birgitte

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-10-2006 11:50:54 Forfatter: milla-vanilla

hej... tusind tak for hjælpen... havde lidt på fornemmeren at jeg nok hørte fra dig :-)



det er en #%(%#' svær beslutning og tage tænker så det brager..... hvad er for dig et forholdsvis lille oplag hvis jeg må spørger ?



kender godt scannex har haft brugt dem da jeg selv syede tøj... ved du om de også laver de der pap makater man sætter i tøjet ?






mvh



birgitte










 



Hej Birgitte!



 

Så håber jeg da, at din fornemmelse var positiv ;)

Jeg hjælper gerne andre på vej...hvis jeg kan :)



Hmmm...jeg tror, at jeg ville gribe det an således:

Først få collectionen opsyet i eet (max. 2) antal eksemplar(er), som jeg så ville præsentere for interesserede forhandlere...

Næste skridt er så at få aftalerne på plads (husk alt det juridiske også m.h.t. levering, betaling, ombytningsret m.m.)...

På den måde kan I faktisk lade forhandlerne bestemme, hvor stort et antal de vil aftage...

Medmindre I på forhånd fastlægger, at hver forhandler skal aftage f.eks. fra 1-10? stk. af hver model i hver str.?



Har man afsat collectionen på forhånd...er der ikke så meget at tabe...og man ved i hvor stort et antal, at produktionen skal opsys :)



Papmærkerne...tænker du på sådan nogle flotte nogle (som jeg synes) at f.eks. KammaKarlo har?

Nej...jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvor man finder dem

 

 

Fra helsingør
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :
hej... ja det var bestemt ment positivt... har lagt mærke til at du er flittig til at hjælpe hvor du kan :-)

jeg kan godt se at den metode du beskriver er klart nemmest men hvad nu hvis man vælger at sælge det selv... er din erfaring at det kan " betale" sig ? og hvordan regner man så ud hvor meget man skal have lavet.... du siger du får det syet i dk er det ikke dyrt ?

og har du nogen erfaring med at stå på messe.....

 

mvh

birgitte

 


Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-10-2006 12:28:20 Forfatter: milla-vanilla

hej... ja det var bestemt ment positivt... har lagt mærke til at du er flittig til at hjælpe hvor du kan :-)



jeg kan godt se at den metode du beskriver er klart nemmest men hvad nu hvis man vælger at sælge det selv... er din erfaring at det kan ' betale' sig ? og hvordan regner man så ud hvor meget man skal have lavet.... du siger du får det syet i dk er det ikke dyrt ?



og har du nogen erfaring med at stå på messe.....






mvh



birgitte













Tak...som en sagde til mig: vi KONKURlegaer må hjælpes ad :D

og har heldigvis også en masse god kontakt til andre i branchen...hvor vi kan sparre hinanden :)



Betale sig...hmmm...altså avancen er jo ikke skyhøj...mindre end, når du sælger fremmede mærker...

Til gengæld er din dag sjovere, når det ens eget...og kunderne ka' li' hvad du laver :)



Nu ved du sikkert, at min mand er Peter-Revisor (her på Amino) og det er jeg jo nok lidt "indoktrineret" af ;)

På den måde, at tommelfingerreglen om, at man ikke skal regne med økonomisk overskud det 1. år...holder meget godt stik...

Ligeledes...kan du overleve det 1. år...så keep the good work!

Har du gang i business efter det 2. år...go for it!



Mit koncept er, at vi fremstillet 1 eksemplar af hver model...som så præsenteres på butikken...

Her kan mine kunder så gå ind og bestille modellen i den ønskede str. ...hvorefter vi sætter fremstillingen i gang...

Det kan så nok også kun lade sig gøre, når man holder produktionen i DK...hvis produktionstid og leveringstid skal holdes på et minimum?



Dansk produktion...er dyrere ja!

Men...spørgsmålet er, hvor meget spares...ved at lægge produktionen i udlandet, når/hvis der f.eks. opstår problemer/misforståelser/kommunikationsvanskeligheder, hvor man ex. må indløse flybillet til X land X antal gange...for at udrede situationen?

En anden ting kunne være...fejl ved produktionen...du skal så have varerne retur til X land...repareres/ny opsyning/ny leveringstid...og tilbage til dig i DK igen...det kan også være dyrt...da du også skal betale porto/fragt til kunden x2 + din systue x2...

Endelig er der diskussionen om, hvor vidt fremstillingen foretages af børn?...hvilken jeg vil imødegå i min virksomhed...

Jeg har endnu ikke selv stået på messe...men det er absolut også med i mine overvejelser...endnu en metode at udbrede kendskabet til din vare på :)

 

 

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej birgitte,

 

Tillykke med at I vil tage springet, det er stort.

Hvis du skulle have brug for hjælp til at få tøjet produceret i Kina, har jeg en rigtig god fabrik der gør det rigtig godt. Hele fabrikken køre efter dansk koncept og jeg taler dansk med ejeren af fabrikken. Du producere økologisk og alle forhold på fabrikker er iodren. Vi har været ned og undersøgt fabrikken.

 

Tim Poulsen

Tlf  (+45) 2684 1401

Fra helsingør
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
jeg tror jeg har fundet løsningen... en kombination af begge.... starte med netbutikken og så ser hvad der sker men med henblik på at andre også skal sælge det.... det med at man ikke skal forvente overskud har jeg i baghovedet har som sagt selv syet børnetøj og har nu en netbtik som åbnede i marts så den er stadig lidt ny.... men hensyn til børne arbejde vil vi da også sikre os så godt vi kan at det ikke er på den måde tøjet bliver syet......

mht produktion i udlandet fremfor dk ja så er det vel en chance man tager og håbe at alt går okay.....men der er da flere ting der kan gå galt ved udenlansk produktion det kan jeg godt se..... nå men har da fået noget og tænke over og igennem...

så takker for hjælpen nednu engang

 

fortsat god weekend....

 

mvh

birgitte

 


Fra helsingør
Tilmeldt 3. Sep 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 01-10-2006 13:35:21 Forfatter: Tim Poulsen
Hej birgitte,


Tillykke med at I vil tage springet, det er stort.

Hvis du skulle have brug for hjælp til at få tøjet produceret i Kina, har jeg en rigtig god fabrik der gør det rigtig godt. Hele fabrikken køre efter dansk koncept og jeg taler dansk med ejeren af fabrikken. Du producere økologisk og alle forhold på fabrikker er iodren. Vi har været ned og undersøgt fabrikken.


Tim Poulsen

Tlf  (+45) 2684 1401



hej tim...

kina er lige langt nok væk men skal da nævne det for min partner og høre hvad hun siger.... er da lidt nysgerig efter og høre hvordan det forgår... men det er jo en forholdsvis lille kollektion i første omgang..... er der ikke en minimum bestilling ?

 

mvh

birgitte

 



Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
  Hej Birgitte

Vi er nye på Amino og håber at kunne hjælpe dig og andre.


Min kone og jeg bor og har et design- og agenturfirma i Plovdiv Bulgarien.


Sideløbende med driften af vores designfirma har vi fået flere forespørgelser fra virksomheder og iværksættere om hjælp til projektstyring af  produktion i Bulgarien. 


For eksempel laver vi pt. en børnetøjkollektion for en engelsk kunde, herunder kvalitetsstyring, graduering, materialeindkøb, produktionsforberedelse, konstruktion. Samt fremstilling af labels: som str. mærker, vaskemærker og navneetiketter.
Med andre ord alt fra ordre til levering af kollektionen.

For en dansk kunde laver bl.a. også modefotografering, design/tryk af kataloger og brochurer.


Sammen med vores bulgarske repræsentant i firmaet, har vi fået opbygget et solidt samarbejde med bulgarske personer og firmaer indenfor tøj produktion, modefotografering, design/tryk af kataloger og design af hjemmesider.


Hvis du er interesseret i at høre mere skal du endelig kontakte os.



 
Mange hilsner fra Bulgarien


Carsten Hjort Bjerre

chb@myzto.com
www.myzto.com

 


Side 1 ud af 1 (10 indlæg)