Umiddelbar association: Det er ikke noget logo, det er et piktogram, som betyder ”numerisk tastatur forude”. Begge tegninger giver mig denne association, der sker ingen ændring fra 1 til 2 i mit hoved. Umiddelbart undrer jeg mig over, hvorfor der er tom luft på begge sider af tastaturet.
Tak til Martin - og I andre. Nu fik jeg med spænding åbnet de to logo forslag.
Spændingen blev dog afløst af undren. Jeg må indrømme - de to logoer siger mig intet. Måske det bare er mig der er fantasiforladt, måske der går et lys op når firmanavnet står sammen med, måske er det en ommer...
Jeg kan godt give de andre indlæg ret I hvad de ser - men havde knap selv tænkt så langt. Venter spændt på finalen, så jeg kan finde ud af HVAD jeg skulle have associaseret til... :)
Responsen lader til at være den samme som sidste sted jeg forsøgte mig.. I skal tids nok finde ud af hvad det er.. AD''eren ligger og sover lige nu, men imorgen satser jeg på at få en udgave med mere rundede hjørner og den ekstra kolonne af prikkerne i midten.. Indtil da må i meget gerne forestille jer det og se om i kan komme på andet.. Jeg vil helst ikke ødelægge noget ved at afsløre det endnu..
Jeg vender tilbage med mere så snart det lander i min inbox..
Min AD''er sov ikke alligevel.. Jeg har lige skrevet et par mails frem og tilbage med hende.. Hun har aldrig været så meget til det forslag i har set og har nu fået mig overtalt til et andet.. Men det var jo også lidt meningen med hele øvelsen her.. At jeg skulle få et indblik i hvor godt logoet fungerede..
Og nu til afsløringen..
Det er et plaster..! Etrix gættede det som den eneste.. Jeg vil mene at texten "macmedic" nedenunder ville have hjulpet lidt, men alligevel var det ikke helt godt nok..
Hvilket det helt nøjagtigt bliver og hvad hele projektet går ud på skal jeg selvfølgelig nok fortælle mere om..
At kun én gætter det, ud af x antal personer, betyder jo ikke at logoet ikke fungerer. Et logo er jo ikke et ikon, som skal bruges og nødvendigvis decifreres, i samme sekund man ser det. Hvis du havde lavet et helt tydeligt plaster og skrevet "MacMedic" nedenunder, ville det da bare være.. well, røvssygt.
Jeg synes sådan set, at dit "svære at tyde" plaster var fint, sammen med dit firmanavn. Måske kunne man have ønsket sig mere OSX-look over skidtet, for at gøre det helt lækkert, men derudover synes jeg at der ville være en fin lille aha-oplevelse i det... I reklamebranchen (tænk, at jeg skulle tage de beskidte ord, i min virtuelle mund!) .. kaldes noget sådant et "Vinterlandskab", udfra tesen om, at et billede af et snelandskab med titlen "Vinterlandsskab" er røvssygt, men et vinterlandsskab med titlen: "IT-Branchen", eller noget andet "skævt" er interssant.. eller får i det mindste beskueren til at stoppe op og tænke sig lidt om, et kort øjeblik.
Så jeg synes bestemt ikke, at du skal smide det ud, blot fordi folk havde svært ved at gætte, hvad det forestillede. Men under alle omstændigheder glæder jeg mig til at se din AD''ers næste oplæg.
Tak, Lone.. Nej, det var heller ikke helt årsagen til at droppe logoet.. Som sagt talte AD''eren varmt for et andet.. Men at alle gættede på telefoner, fjernbetjeninger osv. gjorde ikke at plasteret var bedre stillet i kampen..
De par stykker valget står mellem nu, ligner meget hinanden. Alle tror jeg de lige skal tweakes lidt..
Lone, kender du mig? Du kendte mit fornavn.. Du må undskylde hvis jeg burde kunne kende dig.. Er ikke helt vågen endnu, men kan altså ikke lige placere dig.. Tror ikke mit fornavn står herinde.. Men igen.. Jeg er ikke helt vågen endnu..
Mysteriet er opklaret..! Lone og jeg kendte ikke hinanden (phew, jeg hader at have glemt folk jeg burde huske..).. Lone havde bare haft 2 minutter og adgang til Google.. Hun skrev og undskyldte pænt at hun havde offentliggjort mit fornavn, men lad mig lige slå fast at sidste indlæg altså ikke var uvenligt ment.. Jeg havde intet imod at min fornavn kom frem i sammenhængen her.. Ergo.. Lone gjorde intet galt.. Tværtom.. Hun kom med et sagligt indlæg til min tråd.. Tak..!
Tak til alle som hjalp mig i denne tråd.. Den grafiske linje er nu, efter grundig justering af alt, kommet på plads. Jeg håber i vil komme forbi vores site og se hvordan det endte.
Man må sige at vi kom langt fra plasteret og det passer mig egentlig fint.. Jeg kigger stadig lidt på plasteret med et par dages mellemrum og hver gang jeg kigger, bliver jeg gladere og gladere for ikke at have endt med det..
Logoet blev en hel del mere provokerende og det tror jeg er meget mere i tråd med hvordan vi har tænkt os at præsentere virksomheden på andre virkemidler.
Alt i alt kunne jeg dårligt være mere tilfreds med den grafiske linje.. Der har været uenigheder mellem min kollega, mig selv og vores AD''er, men altid har den af os med det bedste argument vundet. Snart tror jeg også jeg vil komme tilbage til tråden her og linke til vores AD''er idet hun så småt er ved at starte mere officielt op for sig selv og derfor kan tillade sig at tage reelle kunder og ikke bare freebies som vi hos macmedic.
Endnu en gang tak til alle.. Og her er så resultatet (Texten er endnu ikke kommet på, men blink med øjnene en gang eller 2 og så skulle vi også have den på plads)..
Rigtig godt resultat. Nu har I 3 elementer, som I kan flytte rundt i forhold til hinanden: Plaster, sygeplejerske og navnetræk. I kan bruge 1, 2 eller 3 af disse elementer. Med tiden vil et af de 3 elementer måske træde i forgrunden. Desuden egner plasteret sig til at anbringe som bund under noget tekst eller tværs hen over et stykke brevpapir osv. Og sygeplejersken kan anvendes i udsnit, som du allerede har fundet ud af i din avatar over dit navn her. Det giver alt sammen stor fleksibilitet, og det vil I blive glade for. Hver især er de 3 elementer (så godt som jeg nu kan se dem i den grove opløsning) tegnet med professionel hånd. Flot.