Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende statsborgerskab

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Dette indlæg er et blandet forsøg på at få oplysninger/hjælp, og et "jeg må komme ud med mine aggresioner inde jeg besøger kommunen-indlæg, for jeg er rødglødende!".

Jeg har en kontakt i det offentlige, jeg bad kigge mine oplysninger igennem i CPR registeret, og her står det at jeg først fik Dansk statsborgerskab da jeg blev 11 år Indtil da havde jeg ikke Dansk statsborgerskab. Jeg spurgte min kontakt om hvor jeg havde statsborgerskab indtil mit fyldte 11. år, og vedkommende svarede, "Ukendt myndighed".

Altså jeg er pludselig kommet til landet som 11-årig...

Eneste forklaring jeg kan se på dette er, at min far er født i Nederlandene og altid var Nederlandsk statsborger, kan det have nogen som helst betydning? Jeg er født i Danmark (Dansk mor) (Nederlandsk far), har altid boet her og har indtil jeg fyldte 17, stået i min mors pas.

Mit spørgsmål er, hvordan får jeg oplysningerne i CPR registeret ændret, så jeg står til at have haft Dansk statsborgerskab hele livet? Hvem skal jeg kontakte for at få det ændret? Kommunen, staten?
MAN KAN SGU DA IKKE BARE FORSVINDE! FOR FANDEN! (undskyld skulle lige afreagere!).

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:22
Dimitri..... hvem er han? Er du sikker på, at du eksisterer? 

Jeg ville starte på folkeregistret i din egen kommune. Her kan du få oplysningerne helt præcist, og du kan spørge om dine muligheder. Hvis du her skulle møde en "skrankepave", som absolut ikke har tid til at besvare dine spørgsmål, kan du få ham eller hende til at give dig en adresse, hvor du kan stille spørgsmålet skriftligt. Den offentlige myndighed, som du retter dit skriftlige spørgsmål til er i følge forvaltningsloven forpligtet til at svare - og så må du tage den derfra.

Jeg har stor forståelse for, at du gerne vil fremstå "så dansk som muligt". Det er ikke til at forudsige, hvilke uhyrligheder, der i fremtiden vil blive sat i værk for at forhindre folk som er mindre danske end gennemsnittet i at føre en fornuftig tilværelse.

mvh Hans

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 14:40
Det vil jeg gøre, tak Hans!  til dig

Jeg skriver hvad det bliver til...

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:50
Dato: 29-09-2006 13:59:21
Forfatter:Dimitri Hardorff
Jeg spurgte min kontakt om hvor jeg havde statsborgerskab indtil mit fyldte 11. år, og vedkommende svarede, ''Ukendt myndighed''.

Altså jeg er pludselig kommet til landet som 11-årig...

hmmm - havde nu altid haft en mistanke om at du var den falske Dimitri

Max skør historie - husk at lade os vide hvordan det ender.

Go weekend, og go battle med CPR.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 16:42
Heh, det er lige før at det er komisk :) (men også kun næsten).

Det skal jeg nok. Jeg fandt ud af at jeg har været medlem af folkekirken siden jeg blev født, så hvorfor jeg ikke har haft statsborgerskab i de 11 første år, må guderne vide.

Anyways, god weekend

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 17:04
Jeg mener også det med det skriftlige er nøglen. Når du slås med det offentlige, er det lettest at slå dem i deres eget spil.

Så ned og køb tyve kuverter og frimærker og klar ved tasterne!

Når de svarer, svarer du igen.

Hvis der falder afgørelser, skal de anføre klagemuligheder, og du skal selvsagt anvende dem med nye breve.

Når det offentlige sender dig et brev, kan du altid kræve aktindsigt. Det betyder at de skal ned i de støvede arkiver og finde og fotokopiere alt hvad der står om dig. Og du skal bare sende et brev, hvor du på baggrund af deres tilligere henvendelse udbeder dig aktindsigt i sagen. Hvis de så ikke får det hele med eller glemmer at skjule din families cpr-numre osv, kan du klage over det igen osv.

Alt det bliver forhåbentligt ikke nødvendigt, hvis du starter med at skrive et klart og venligt brev, hvor du beder om at få alting bragt i orden, og hvor du skriver hele historien ned.

God fornøjelse!

Hilsen Anders

PS. Jeg har heldigvis ikke selv været udsat for at skulle gøre sådan, men en ven har igen og igen måttet "gå i krig med papirfolkene" på kommunen.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:14
Skønt - jeg vil da ved lejlighed om noget tilsvarende skulle være tilfældet for mig, min far er irer og jeg er også danskfødt med dansk mor. :)
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 18:23
hej
det "sjove" er med dansk lovgivning er at et barns statsborgerskab ALTID følger moderens, og da din mors har dansk statsborgerskab skulle der ikke være noget problem. hvis det havde været modsat, dansk far og nederlandsk mor ville du have nederlandsk statsborgerskab og ville ikke være i stand til at ændre det før du fyldte 18!!

prøv om du kan se logikken i det

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:41
Det hele bliver endnu sjovere her fra den 23. december hvor alt IT i DK bliver lukket og omkonverteringen til det nye danmarkskort (nye kommuner) begynder.
Tør slet ikke tænke på hvad der sker herefter...
Eneste trøst er, at PET nok mister færten på mig og mit nye firma med at sælge stjålne identiteter... beklager Dimitri, det var ikke meningen at det skulle gå ud over andre Aminoer. Men vi skulle bruge 11 barndomsår til en Deluxe-pakke (altså en af dem som er sammensat 5 andre identiteter)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 01:14
Dimitri Hardorff  [DELETE]

dvs. at du p.t står om invandre?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)