Kort opridset skal jeg til et møde for at diskutere muligheden for en sponsorbil, og inden jeg skal ind i forhandlinger omkring detaljerne, vil jeg gerne høre jeres mening om det mulige samarbejde.
Vi har et nyt biludlejningsfirma i byen, som jeg nu har lejet bil igennem et par gange. Sidst jeg var derhenne ville jeg høre dem, om de ikke skulle til at lave noget reklame for sig selv til studerende, da deres priser er næsten halv pris af konkurrenterne i byen. Jeg foreslog at de satte en af deres reklamebiler op på Universitets parkeringsplads (de har reklamebiler, hvor der er fire store reklamesøjler med deres udlejningsnavn på), men dette er ikke lovligt pointerede han. Derfor tænkte jeg at, han jo kunne låne mig bilen, da jeg alligevel er mellem 3-4 timer på universitet 4 dage i ugen, og har gode kontakter. Han syntes godt om ideen og vi skal nu mødes for at tale om detaljerne. Selv vil jeg også bruge bilen omkring 30 km hver dag til og fra min bopæl og ud til mit studenterarbejde. Derved vil bilen være synlig i bybilledet ofte. Selv har jeg overvejet at anskaffe mig en bil og derfor vil ovenstående tilbud blot være en fed måde at få en billig bil stillet til rådighed. Nu er mit spørgsmål til jer: Hvor meget bør jeg selv betale for bilen, når jeg som sagt kører privat rundt i den (husk på at den har tre overdimensionerede reklamer på sig!)
Inputs vil være meget velkomne, så jeg kan få en ide om, hvordan I ser på detJ På den ene side er det fint for dem at få gjort opmærksom på dem selv og deres billige priser og på den anden side ville det være en enorm hjælp for mig at have bil i dagligdagen. |
Hvilken bil har du tænkt dig at der skal indgå i projektet? For hvis du regner med en bare lidt pæn bil, så får du langt fra så meget, som du lægger op til.
Mener det koster 20.000-30.000 kr at få filmet en hel taxa for et helt år + omkostninger til reklamen og påsætning. Den kører de fleste af døgnets timer rundt i lokalsamfundet, og skaber langt mere reklame end det du hentyder til. Derfor må deres reklamepris ligge væsentlig over din.
Så hvis du forventer at få en pænere bil stillet gratis til rådighed på denne måde, så bliver du nok skuffet.
Dertil kommer at du bliver beskattet af din reklameindtægt/fri bil...