Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorbil- hvad ville du betale???

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kort opridset skal jeg til et møde for at diskutere muligheden for en sponsorbil, og inden jeg skal ind i forhandlinger omkring detaljerne, vil jeg gerne høre jeres mening om det mulige samarbejde.

Vi har et nyt biludlejningsfirma i byen, som jeg nu har lejet bil igennem et par gange. Sidst jeg var derhenne ville jeg høre dem, om de ikke skulle til at lave noget reklame for sig selv til studerende, da deres priser er næsten halv pris af konkurrenterne i byen.

Jeg foreslog at de satte en af deres reklamebiler op på Universitets parkeringsplads (de har reklamebiler, hvor der er fire store reklamesøjler med deres udlejningsnavn på), men dette er ikke lovligt pointerede han.

Derfor tænkte jeg at, han jo kunne låne mig bilen, da jeg alligevel er mellem 3-4 timer på universitet 4 dage i ugen, og har gode kontakter. Han syntes godt om ideen og vi skal nu mødes for at tale om detaljerne. Selv vil jeg også bruge bilen omkring 30 km hver dag til og fra min bopæl og ud til mit studenterarbejde. Derved vil bilen være synlig i bybilledet ofte.

Selv har jeg overvejet at anskaffe mig en bil og derfor vil ovenstående tilbud blot være en fed måde at få en billig bil stillet til rådighed.

Nu er mit spørgsmål til jer:

Hvor meget bør jeg selv betale for bilen, når jeg som sagt kører privat rundt i den (husk på at den har tre overdimensionerede reklamer på sig!)

Selv har jeg overvejet, at jeg ville være villig til at betale forsikringen af den, naturligvis benzinen men derudover ikke umiddelbart mere, da de får en reklamesøjle kørende rundt i byen. Er jeg forkert på den her? Som udgangspunkt kun benzin og forsikring, men stadig, hvis han bad mig om at betale f.eks. 500 kr i måneden ville det jo også være et billigt alternativ til at investere i en ny bil og betale værksted, vægtafgift, vinterdæk…… you name it.

Inputs vil være meget velkomne, så jeg kan få en ide om, hvordan I ser på detJ På den ene side er det fint for dem at få gjort opmærksom på dem selv og deres billige priser og på den anden side ville det være en enorm hjælp for mig at have bil i dagligdagen.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:40

Hvilken bil har du tænkt dig at der skal indgå i projektet? For hvis du regner med en bare lidt pæn bil, så får du langt fra så meget, som du lægger op til.

Mener det koster 20.000-30.000 kr at få filmet en hel taxa for et helt år + omkostninger til reklamen og påsætning. Den kører de fleste af døgnets timer rundt i lokalsamfundet, og skaber langt mere reklame end det du hentyder til. Derfor må deres reklamepris ligge væsentlig over din.

Så hvis du forventer at få en pænere bil stillet gratis til rådighed på denne måde, så bliver du nok skuffet.

Dertil kommer at du bliver beskattet af din reklameindtægt/fri bil...

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 17:55

Har lige fået tilbudt forleden dag på at få en taxa filmet med vores logo og firmanavn for kr. 6500 eks. moms så måske er du heldig at kan forhandle dig til et nyt sæt gulvmåtter og en tankfuld benzin. Spøj til side, tror ikke tiden er til at få sådan en bil bare stillet til rådighed  bare for reklamens skyld.

Selvfølgelig kommer film og påsætning udover de 6500kr.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:58

Kenn Olsen:

Har lige fået tilbudt forleden dag på at få en taxa filmet med vores logo og firmanavn for kr. 6500 eks. moms så måske er du heldig at kan forhandle dig til et nyt sæt gulvmåtter og en tankfuld benzin. Spøj til side, tror ikke tiden er til at få sådan en bil bare stillet til rådighed  bare for reklamens skyld.

Selvfølgelig kommer film og påsætning udover de 6500kr.

Shit priserne er faldet meget så!!! Men det er jo os filmen og påsætningen, som for alvor koster knaster!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 18:02

Skulle regne med 7000 til film og påsætning.. så ja det er faldet til under halvdelen af hvad det kostede for blot 1 1/2 år siden.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 18:02

Mange vognmænd har det jo også hårdt, så måske sætter det sig lidt på prisen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 18:08

Tror desværre du har ret. Kørte for en lille måneds tid siden med en vognmand og spurgte ham om de kunne mærke den såkaldte finanskrise, hvorpå han svarede at han skulle være heldig og kunne køre 1200kr hjem på 16 timer. det må sku være trist at køre så mange timer under hvad man kunne få på understøttelse...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:34

Kenn Olsen:

Skulle regne med 7000 til film og påsætning.. så ja det er faldet til under halvdelen af hvad det kostede for blot 1 1/2 år siden.

Kender en der skulle give lidt over 16.000 kr for ca 1 år siden... Det kan kaldes et prisfald af karakter!

Fra Lyngby
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:22

Hej,

efter jeg har læst disse indlæg tillader jeg mig at stille et spørgsmål :)

hvad kan/skal prisen være for mig som firma at betale en privat person om måneden for at køre med mit firma's reklame?

personen har sin egen bil

jeg sørger for film til reklame og betaler det som det koster at få sat det på bilen - i dette tilfælde www.Ferie-Plan.dk på begge fordøre

hvad er rimeligt at betale personen for at køre rundt med det??

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:21

Dansoft-Innovation:

hvad er rimeligt at betale personen for at køre rundt med det??

Hvis en Taxa kun skal have 6500 kr om året i disse tider, så skal du betale væsentlig mindre, da din eksponering er tilsvarende mindre. Så må du gøre op med dig selv hva du mener er fair...

MVH
Fendi Solbriller

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)